Сьогодні, 16 травня, у львівських трамваях запрацювали перші безконтактні валідатори. Станом на зараз безконтактна оплата можлива у трамваях №1,№8 та №9.
Перші 20 валідаторів забезпечили на баланс міста MasterCard та Ощадбанк. Поки працює 10 валідаторів, а вже найближчим часом запрацює ще 10. Закупівля та встановлення 20 перших безконтактних систем вартувала 600 тис.грн.
Планується, що у кожному трамваї буде мінімум по 2 валідатори, у ідеалі – по одному біля кожних дверей. Усього у транспорті міста має бути 300 таких.
Мер міста Андрій Садовий наголосив на тому, що вартість однієї одиниці такої техніки близько 30 тис. грн., тож встановлювати валідатори будуть у першу чергу у нові трамваї та тролейбуси.
“Декотрі приватні перевізники возять людей у машинах, які дешевше коштують” , – сказав Садовий і додав, що необхідно буде детально оглядати кожен рухомий склад перед встановленням валідаторів.
“Сервіс має бути максимально простим та інтуїтивним. Ідеальний сервіс — це коли кількість кроків для досягнення цілі є скороченою до максимуму. Проект безконтактної оплати проїзду саме такий приклад ідеального сервісу, і логічно, що він розширює свої кордони по Україні. Львів — унікальне місто, у якому новітні технології органічно співіснують із тисячолітньою історією та духом старовини. Тому наш спільний партнерський проект стане прекрасним внеском у розвиток міста”, — прокоментував нововведення Андрій Пишний, голова правління Ощадбанку.
Поки програма безконтактної оплати проїзду актуальна лише для трамваїв, але у 2019 році нею має бути облаштований кожен трамвай та тролейбус, а у перспективі – і автобуси.
“Впровадження сучасних розрахункових технологій у сфері громадського транспорту є одним із найголовніших наших пріоритетів. Сьогодні уже чимало зроблено на шляху до електронного квитка, який невдовзі запрацює у всіх видах громадського транспорту Львова і співпраця з провідними банками країни лише сприяє та наближає час старту системи електронного квитка у нашому чудовому місті”, — наголосив Олег Береза, директор ЛКП «Львівелектротранс».
Додамо, що перший такий термінал у львівському трамваї з’явився ще влітку минулого року. Його встановили трамвайному вагоні №1088, який курсував на Сихів.
В Україні рішення з використанням технології безконтактної оплати Mastercard у наземному транспорті доступні на фунікулері й усіх лініях швидкісного трамваю Києва, а також у муніципальних автобусах Мукачева. Київське метро, у якому рішення працює з 2015 року, ввійшло до п’ятірки перших метрополітенів світу, де безконтактною банківською карткою можна оплатити проїзд прямо на турнікеті. На сьогодні понад 25 мільйонів поїздок (біля 85 тисяч щоденно) у транспорті столиці оплачено банківськими картками безконтактно.