Парковки біля торгових центрів переважно облаштовують для зручності клієнтів: заїхав, здійснив закупи і поїхав, не платячи за послугу.
Про це пише Четверта студія з посиланням на Еспресо.
Не придбав нічого – теж не біда, якщо не надто довго займаєш місце. Та й якогось підтвердження, де був і що купував, зазвичай ніде не вимагають. Однак, виявляється є такі паркінги, де після в’їзду ти просто зобов’язаний щось придбати й саме у конкретних продавців, інакше – доведеться платити. Навіть за 5 хвилин, навіть якщо ти був у “своєму” магазині, але тобі нічого не підійшло, навіть якщо паркінг порожній, а ти потрапив туди за дуже нагальною потребою.
Саме такий паркінг облаштовано біля супермаркету “Арсен”, що на вулиці Чорновола, 93. Звісно ж, в адміністрації магазину є пояснення, і з їхньою логікою частково можна погодитись, але водночас вони визнають, що організація роботи паркінгу поки що недосконала, а персонал працює не завжди якісно й коректно.
До “Еспресо.Захід” звернувся львів’янин, який у неділю ввечері, близько 22:00 заїхав на паркінг із метою купити ліки. Зайшов у аптеку в “Арсені”, але не виявив там потрібних медикаментів. Тож пішов у фармацію в сусідньому будинку та придбав що потрібно.
З ліками та чеком після 5 хвилин перебування на паркінгу він поїхав до виїзду. Та пані, що керувала шлагбаумом, його не випустила. Мовляв: ви поставили авто на “нашому” паркінгу, а пішли “не в нашу” аптеку. Будь-які пояснення були марними, а вплинула на неї лише погроза викликати поліцію, черга авто, що зібралися позаду “порушника” та його відмова брати решту з 50 гривень, які він врешті мав намір заплатити за самовіддану працю паркувальниці.
Реакція та пояснення адміністрації “Арсену”
Наступного дня, коли почалося розслідування, за жодним публічним номером телефону мережі “Арсен” так і не вдалося знайти людину, яка могла б пояснити ситуацію. Лунало: передзвоніть в інший відділ, це не наша компетенція, лишіть телефон – ми вам передзвонимо. Минуло два дні – жодної реакції.
І лише завдяки приватних контактам вдалося поспілкуватися з менеджером зі зв’язків з громадськістю, тобто представником відділу, який має бути в пріоритетній доступності установи, що не боїться публічності.
Пояснення піар-менеджера мережі супермаркетів “Арсен” Сергія Черешньовського були логічними і вичерпними. Також він визнав, що недоліків у роботі паркінгу поки що вистачає, адже працює він лише третій місяць, з грудня минулого року, і їх готові усувати.
“Ця територія частково перебуває в нашій приватній власності, а частково – орендована. Тож ми маємо право вводити на ній правила, які не порушують загальноприйняті. Паркінг обслуговує приватна компанія, яка й оперує всіма коштами, отриманими від його роботи. Загальноприйнятим у роботі паркінгів є те, що водії мають певний період на безкоштовний в’їзд на територію. Але в нас є дуже вагома причина, чому ми його забрали. Тут дуже специфічна локація і часто в години пік водії їхали транзитом через наш паркінг, щоб оминути світлофор на перехресті з вулицею Панча. Це створювало затори й перешкоди для виїзду наших клієнтів. Щоб такого не було, ми змушені були забрати пільговий в’їзд.
Ще однією логікою таких дій для нас є і те, що на цьому паркінгу залишали авто клієнти інших магазинів, що поряд. Скажімо, в Інтерсіті зовні дуже мало паркомісць. Тобто ми не будемо безкоштовно обслуговувати клієнтів наших конкурентів”.
Чому така ситуація і не в “годину пік” чи вечірній час, коли інші магазини закриті – в “Арсені” не змогли обґрунтувати. Так само не могли пояснити, що робити тим, хто купив щось, але не взяв чек чи викинув його. Або тим, хто приїхав в “Арсен”, але не зміг вибрати те, що йому подобається. Виходить, що й чимало клієнтів “Арсену” опиняться в такій ситуації. Чи не відштовхне їх така політика від наміру взагалі користуватись послугами цього магазину.
В адміністрації погодилися зі слушністю цих зауважень і пообіцяли врахувати їх під час подальшого вдосконалення роботи паркінгу. Також пообіцяли бути лояльнішими до тих клієнтів, у яких є логічне пояснення підстав для перебування на території паркінгу.
У ЛМР немає претензій, а от юристи та депутатська комісія бачать порушення
Голова комісії транспорту Львівської міської ради, депутат ЛМР Ігор Зінкевич розповів, що знайомий із ситуацією з паркінгом. У них є всі дозволи на власність та оренду землі, а сам паркінг значно покращує став з правопорядком у районі. Адже раніше на ньому збирались уночі гучні компанії, розпивали алкоголь, влаштовували бійки. Були випадки пограбувань, навіть крадіжок авто. Зараз це все припинилося.
“Власники “Арсену” вирішили частково приватизувати, а частково взяти в оренду територію, де розташований супермаркет і паркінг. Причиною такого кроку вони називали намір реконструкції магазину та наведення порядку на прибудинковій території. Була підозра, що територію “Арсену” на Чорновола забудують, як і на Науковій. Тоді ми зустрічалися з власниками, які запевнили, що цього не буде – магазин і паркінг залишаться. Відтак, вони отримали цю землю – за це проголосували депутати ЛМР”, – каже він.
Водночас депутат також має чимало звернень людей зі скаргами на організацію роботи паркінгу:
“Зараз до них уже є багато запитань про те, чому немає певного періоду безкоштовного перебування на території, а на виїзді обов’язково треба показувати чек з “Арсену”. Незрозуміло, на яких підставах клієнти мають показувати документ, який, окрім охорони магазину, ніхто не має права вимагати”.
Відтак він радить фіксувати час в’їзду, і якщо термін паркування невеликий, а у вас вимагають додаткові документи на виїзді – викликати поліцію. Також бажано фіксувати дії паркувальників на камеру.
Як прокоментували для “Еспресо.Захід” юристи, ніхто, крім охоронця в супермаркеті, не має права вимагати чек у покупця. Це його приватний документ, який він не зобов’язаний надавати нікому. І також радять у разі конфлікту викликати поліцію, яка точно вирішить проблему на користь покупця.
У ЛМР відмовилися надавати коментар для преси, натомість у пресслужбі розповіли, що влада міста не має жодних претензій до функціонування цього паркінгу.
Думки різних сторін є зрозумілими, кожна з них має свою логіку. Для остаточного з’ясування ситуації редакція звернулася до Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області. Чекаємо на їхню відповідь на наш запит.