У студента Університету Конкордія (Монреаль, Канада) виникли певні питання щодо нещодавньої онлайн-лекції, тож він вирішив сконтактувати із лектором. Однак завдяки Google він дізнався, що викладач помер майже 2 роки тому.
Як пише “Четверта студія” з посиланням на Букви, про це повідомляє видання The Verge.
Зазначається, що хлопець пройшов тримісячний онлайновий курс з історії мистецтв. Коли виникла потреба поговорити з професором, на сайті університету ніяких даних не виявилося. Тоді юнак через пошукову систему ввів ім’я професора – Франсуа-Марк Ганьон, але знайшов… некролог.
“Це було дивно і дуже страшно”, – сказав Аарон Ансуїні.
Що сталося з професором?
Спочатку студент подумав, що це збіг обставин, але пошуки підтвердили, що мова йде про смерть саме того Франсуа-Марка Ганьона, який вів онлайнові лекції. Виявилося, що Ганьон помер в березні 2019 року – за рік до початку курсу, на який записався Ансуїні.
Хлопець розповів, що його не попередили, що лекції транслюватимуться посмертно.
Ба більше, студентам надходили електронні листи із завданнями з електронної адреси “do-not-reply”. Тобто листування з цим користувачем було одностороннім. Усі були впевнені, що це Ганьон.
Після того, як Ансуїні з’ясував, що його лектор помер, йому було складно продовжувати навчальний процес, передусім, в емоційному плані.
“Я навіть не хочу більше дивитися ці лекції. Онлайнове навчання взагалі не можна назвати навчанням. Воно більше нагадує майстер-класи на Skillshare”, – сказав він.
Як це прокоментували в університеті?
Юридично університет мав право продовжувати транслювати лекції професорів після їх смерті. Це підтвердив юрист, який спеціалізується на інтелектуальній власності, Джозеф Д’Анджело.
“У договорах, які викладачі укладають з університетами, зазначено, що все, що вони створюють під час своєї роботи, є університетською нтелектуальною власністю”, – зазначив юрист.
Прессекретарка Університету Конкордія Ванніні Маестраччі зазначила, що виш розуміє свою проблему.
“Ми шкодуємо, що не проінформували цього студента, також ми оновили біографію професора Ганьона в інформації про курс, доступ до якої є у всіх студентів”, – зазначила представниця університету.
Маестраччі також повідомила, що Ганьон “розробив цей онлайновий курс кілька років тому спільно з проєктом eConcordia”, але вона не уточнила, чи давав він згоду на демонстрацію відеолекцій після його смерті.
Необхідно попереджувати
Пандемія внесла свої корективи у сферу навчання. Саме тому викладачі та студенти пристосувалися до онлайн-формату лекцій. Однак студентам слід чітко розуміти, що з ними працює живий викладач.
Подібні ситуації вже ставалися. Зокрема, під час трансляції вступного уроку одного з курсів у Технологічному університеті Ейндховена студентів попередили, що професор уже помер. Таким чином, студенти розуміли, що по консультації їм слід звертатися до іншого викладача.
“Ми не живемо у світі, де хтось помирає, а іншим все одно. Я думаю, що керівництву вишу не вистачало такту. Вони повинні були проявити повагу до цього викладача, до його роботи та до його учнів. А вийшло так, ніби це все не варто їх уваги”, – резюмував Ансуїні.