Новини

Turkish Airlines літатиме до Львова тільки 3 – 4 рази на тиждень

Авіакомпанія Turkish Airlines планує поновити перельоти до Львова. Перевізник чекає дозволу на рейси від влади Туреччини. Раніше вони літали до 10 разів на тиждень. Зараз авіакомпанія планує відновити перельоти з частотою 3-4 рази на тиждень.

Як пише «Четваерта студія», про це повідомила генеральний директор аеропорту «Львів» ім. Данила Галицького Тетяна Романовська  в інтерв‘ю порталу «У відпустку».

Вже за декілька тижнів українці знову зможуть скоритися регулярними та чартерними рейсами для подорожей як в межах України, так і закордон. За два місяці карантину в багатьох з нас накопичилося величезне бажання відвідати нові країни, оглянути історичні пам’ятки чи просто погрітися під сонцем на пляжі.

Проте всі ми ще достеменно не знаємо, коли саме українські аеропорти відновлять свою роботу, а також які авіакомпанії і куди розпочнуть виконувати рейси. Швидше за все, перевізники не відразу поновлять перельоти за всіма старими маршрутами. Потрібен час, щоб пасажири повернулися до літаків.

Дізнатися відповіді на ці питання можна у керівників українських аеропортів та авіакомпаній. Тому портал «У відпустку» взяв ексклюзивне інтерв’ю у генерального директора аеропорту «Львів» ім. Данила ГалицькогоТетяни Романовської. Вона розказала про дату можливого старту перельотів, які перевізники планують відновити рейси і за якими маршрутами, а також про те які заходи безпеки запроваджує аеропорт для зменшення ризику передачі Covid-19.

– Почну з найголовнішого питання, яке зараз цікавить усіх мандрівників – коли аеропорт Львова розпочне приймати і відправляти регулярні та чартерні рейси?

– Звичайно ж, ми б хотіли полетіти вже з 15 червня. Тобто з тієї дати, з якої уряд дозволив відновити обслуговування рейсів. Цю інформацію озвучив міністр інфраструктури Владислав Криклій як дату поновлення авіасполучення.

На сьогодні вже одна авіакомпанія повідомила нам, що вона планує відновити рейси з 15 червня. Це Windrose. Вона почне свою роботу з внутрішніх рейсів між Львовом і Києвом. В червні перевізник буде виконувати один переліт на день за цим маршрутом, а вже з липня – три.

Якщо раніше для нас непоганим результатом було обслуговувати 15-30 рейсів на день, то зараз для початку нам було б непогано отримати і ці три.

Проте, можливо, якщо статистика захворюваності на Covid-19 погіршиться, то нам не дозволять обслуговувати рейси з 15 червня. Але до цієї дати ще більше двох тижнів. Тому ми зберігаємо оптимізм.

– Місцева влада сприяє тому, щоб аеропорт відновив обслуговування рейсів, чи її представники бояться цього?

– У Львові у всіх є велике бажання почати перельоти. Беручи до уваги, що до 15 червня відновлять роботу інші види транспорту, то логічно було б дозволити і внутрішні рейси.

Наш аеропорт великий та дуже просторий. Тому пасажири і співробітники зможуть тримати соціальну дистанцію. Крім того, самі внутрішні рейси невеликі в часі – тільки приблизно годину перельоту.

– Windrose вирушить зі Львова тільки до Києва? Або, наприклад, ще до Одеси?

– Так, вони почнуть з Києва. А далі, як нам пояснили в авіакомпанії, як будуть відкриватися інші країни, перевізник почне літати і за кордон. Це будуть і чартерні, і регулярні рейси. Авіакомпанія зараз чекає узгоджених програм від туроператорів щодо чартерних рейсів до Туреччини, Єгипту, Греції, Грузії. В авіації необхідно хоча б три-чотири тижні, щоб підготуватися до старту польотів.

Поки для нас закритий європейський ринок, добре було б почати з внутрішніх рейсів. Ми щодня моніторимо ситуацію, чекаємо повідомлень від авіакомпаній. Але поки що достовірну інформацію отримали тільки від Windrose, Wizz Air, Ryanair, LOT.

Але намагаємося підтримувати спілкування і з іншими перевізниками. Думаю, що все-таки основний старт рейсів заплановано цими та іншими авіакомпаніями на початок липня.

– Які плани у Wizz Air?

– Wizz Air почне виконувати перельоти за всіма своїми маршрутами з мінімальною частотою – двічі на тиждень. При цьому в авіакомпанії уточнюють, що вони будуть відновлювати рейси не відразу, а після отримання дозволів від тих країн, звідки вони виконували перельоти до нас раніше. Тобто їм треба буде отримати такі дозволи в Польщі, Німеччині, на Кіпрі тощо.

Крім того, Wizz Air підтвердив старт перельотів з липня за п’ятьма нещодавно анонсованим маршрутами з двох або триразовою частотою на тиждень.

– Які плани у Ryanair? Ця авіакомпанія дуже сильно ріже маршрути і частоти в Європі. Торкнулося це Львова?

– На жаль, Ryanair залишив зі Львова тільки три маршрути – до Лондона, Меммінгена і Будапешта. Лоукостер скасував перельоти до Варшави и Кракова до кінця жовтня, а до Познані і Дюссельдорф Веце взагалі призупинив можливість купівлі квитків у своїй системі онлайн-бронювання.

Авіакомпанії операційно готові відновити перельоти. Проте чекають, коли Україна та інші країни ухвалять необхідні рішення. Для старту нам ще треба отримати остаточний дозвіл від місцевої влади про те, що аеропорт Львова може відновити обслуговування рейсів. Відповідна комісія на рівні обласної влади буде приймати своє рішення на підставі рівня захворюваності Covid-19 у Львівській області.

Подібні дозволи повинні отримати і аеропорти в інших реґіонах. Якщо, наприклад, влада Київської області не надасть відповідного рішення аеропорту «Бориспіль», то є ризик, що Windrose не поновить рейси за маршрутом Львів-Київ. Тому поки немає таких дозволів, я не можу на 100% підтвердити старт перельотів з 15 червня.

– Які плани у SkyUp Airlines? МАУ?

– Чесно кажучи, поки що SkyUp Airlines нічого нам не повідомляв щодо своїх намірів. У МАУ кажуть, що перевізник відновить перельоти пізніше. Наскільки я зрозуміла, авіакомпанія переходить на роботу лише на коротких маршрутах з одного аеропорту до іншого. Також очікуємо від МАУ прийняття рішення щодо виконання декілька разів на тиждень внутрішніх перельотів зі Львова до Києва.

Як я розумію, весь тягар щодо старту рейсів взяла на себе Windrose. У них дуже хороший час стикувань внутрішніх перельотів під міжнародні в «Борисполі», а також для пересадки до Одеси, Харкова.

МАУ, напевно, вирішила співпрацювати в питаннях підвезення пасажирів з Windrose. А у SkyUp Airlines великі літаки. Тому, мабуть, вони полетять пізніше, після відновлення пасажиропотоку, щоб краще завантажувати свої літаки. Раніше вони планували розпочати цьогоріч рейси за маршрутом Львів-Одеса. Але поки що я не знаю чи залишаються ці наміри в силі.

– А які плани у «Мотор Січ»?

– Ця авіакомпанія поки що нам не заявлялися.

– Що можете сказати про інших іноземних перевізників – LOT, Turkish Airlines, Belavia, Pegasus Airlines тощо?

– LOT вже давно надіслав нам лист про наміри відновити рейси з липня один раз на день за маршрутом Львів-Варшава. Це, звичайно, не три рази на день, як було до епідемії. Але можна починати і з одного. Поки невідомо коли буде здійснюватися цей рейс – вранці, вдень або ввечері. Раніше свою діяльність цей перевізник розпочинав у нашому аеропорту з денного перельоту. У LOT були дуже зручні стиковки через Варшаву. Можна було о шостій ранку вилетіти і повернутися вночі. Саме на LOT у нас найбільші надії як на авіакомпанію, яка відновить зі Львова транзитні рейси.

Крім того, планує поновити перельоти до Львова авіакомпанія Turkish Airlines. Перевізник чекає дозволу на рейси від влади Туреччини. Раніше вони літали до 10 разів на тиждень. Зараз авіакомпанія планує відновити перельоти з частотою 3-4 рази на тиждень.

Готовий відновити рейси інший турецький перевізник Pegasus Airlines. Але поки що вони не повідомили з якою частотою це зможуть зробити.

Також підтвердили свою готовність в Belavia. Спочатку замість щоденного рейсу ця авіакомпанія буде літати три або чотири рази на тиждень.

Поки що точно не вирішено з якої дати відновиться авіасполучення з Азербайджаном. До нас раніше літали авіакомпанії Azerbaijan Airlines і її дочірній перевізник Buta Airways. Зараз вони там вирішують коли відновлювати перельоти і яким перевізником.

У той же час цьогоріч до нас не буде виконувати рейси airBaltic. Цей перевізник прибрав зі свого парку невеликі літаки, на яких літав до нас, залишивши тільки великі повітряні судна. А на них економічно недоцільно виконувати перельоти до Львова. Авіакомпанія вирішила сконцентруватися на рейсах до найпопулярніших напрямків. Наскільки я знаю, вони відновлять перельоти до України лише до Києва й Одеси. Проте airBaltic планує повернутися до нас наступного літа. Очікується, що перевізник буде виконувати до нас рейси літаком типу Airbus A220.

Також скасувала свої плани щодо Львова авіакомпанія Air Serbia.

Крім того, поки що немає інформації щодо планів відновлення перельотів від Austrian Airlines і Lufthansa.

В принципі, можуть почати літати багато авіакомпаній. Але всі чекають остаточного рішення нашого уряду щодо закінчення карантину.

Авіації необхідний час, щоб пасажири встигли придбати квитки. Тому зараз авіакомпанії заявляють про старт перельотів, як правило, на липень, а не червень. Авіація – це не бізнес, де можна керуватися принципом «сьогодні на завтра». Люди повинні спланувати відпочинок, бізнес-зустрічі або переїзд на роботу до іншої країни. Тому більшість авіакомпаній схиляється більш реалістично до липня, ніж до червня.

– Можливо, якісь інші нові авіакомпанії хочуть скористатися кризою, щоб зайняти місце старих перевізників на львівських маршрутах?

– Ця криза негативно позначилася на всіх перевізниках. Немає винятків. Тому немає і нових авіакомпаній, які б хотіли зайняти місце старих. Зараз у нас вся надія на перевізників, які раніше літали від нас. В першу чергу, це Wizz Air, Ryanair, SkyUp Airlines, LOT, Turkish Airlines, МАУ. Тобто ті авіалінії, які вже накатали маршрути.

– Коли авіакомпанії планують відновити чартерні рейси зі Львова?

– У мене є надія, що нам вдасться відновити авіаційний ринок завдяки чартерним рейсам. Разом з внутрішніми перельотами це було б хорошим рішенням того, як відновити пасажиропотік. Зазвичай нові маршрути вдається розкачати завдяки бізнес-пасажирам. Однак цьогоріч, я думаю, поштовх для розвитку авіації дадуть внутрішні і чартерні рейси.

Сподіваюся, що велику частку в відновлення авіації внесуть і лоукостери. Дуже б хотілося, щоб швидше відкрився ринок Польщі. У нас дуже багато польських напрямків, куди літають Wizz Air, Ryanair, LOT. Ми розташовані на кордоні. Літає дуже багато заробітчан. На них надія. Бізнес, швидше за все, полетить вже восени.

Проте і самі поляки дуже люблять мандрувати. Зараз вони, швидше за все, хочуть дуже серйозно вибудувати систему, яка б знизила ризики поширення Covid-19. Тому і затягують із наданням дозволу на відновлення рейсів.

– Як ваш аеропорт готується до старту перельотів?

– Ми активно готуємося до відновлення рейсів. Після того як авіакомпанії розпочнуть виконувати регулярні та чартерні перельоти входити до терміналу зможуть лише пасажири і співробітники. Всі вони повинні будуть носити маски. Також на вході перевірятимемо температуру у всіх відвідувачів. Для того, щоб пасажири дотримувалися соціальної дистанції, нанесемо на підлогу відповідні позначки. Крім того, заблокуємо кожне друге крісло в залі очікування. На стійках реєстрації і перед посадкою будуть встановлені спеціальні пластикові бар’єри, щоб зменшити ризик передачі вірусу. Співробітники на реєстрації і на гейтах, крім масок, будуть носити також спеціальні щитки для обличчя. Ми вже отримали відповідні вимоги від авіакомпаній.

Також будемо максимально уникати контактів з паперовими посадковими квитками. Будемо впроваджувати системи зчитування QR-кодів з телефонів. Зараз у нас немає терміналів для самостійної реєстрації. В них не було необхідності, оскільки для перельотів до ЄС українці все одно повинні проходити Visa Check. У нас таких рейсів дуже багато в загальній структурі перельотів.

Треба максимально швидко відновлювати рейси. Авіація – це така галузь, де чим довше відкладаєш відновлення бізнесу, тим складніше потім це зробити.

На маршрутах з невеликою частотністю можуть взагалі припинитися перельоти. А на напрямках з великою частотністю, вона може скоротитися. Якщо ми ще пару місяців будемо простоювати, то це може призвести до жалюгідної ситуації для аеропорту, його працівників і реґіону.

– Можливо, не дивлячись на кризу, аеропорт планує здійснити якісь проекти, пов’язані з модернізацією? Адже поки практично немає пасажирів і рейсів, можна краще планувати якісь ремонтні роботи.

– Ні. На жаль, в умовах кризи не йде мова щодо проектів з оновлення. Єдине, де в майбутньому буде потрібна модернізація, це сфера cargo-перевезень. До кризи ми почали обслуговувати тільки внутрішні вантажні рейси. А тепер зі Львова здійснюються вантажні перельоти до Риги, Братислави, Тель-Авіва, Франкфурта. У вантажних перевезень з’явився шанс на розвиток. До цього треба йти.

– З яким результатом плануєте закінчити 2020 рік?

– Якщо ми відновимо перельоти в червні, то, швидше за все, в поточному році пасажиропотік становитиме близько 1 млн осіб. У минулому році ми досягли показника в 2,2 млн пасажирів. Планували до кризи, що в 2020 році зможемо досягти рівня в 3 млн клієнтів. Для цього були всі передумови – до нас планувала зайти сербська авіакомпанія, а старі перевізники мали наміри збільшити частоти і додати цікаві напрямки.

Крім того, з 1 липня у Львові відкриє свою базу з одним літаком Wizz Air. Очікуємо, що поверне базу і SkyUp Airlines.

Зараз треба скористатися моментом для відновлення рейсів. Літо – це сезон відпусток. Взимку буде менше мандрівників. Головне не боятися – немає нічого складного одягнути рукавички і маски, користуватися дезінфекторами і дотримуватися соціальної дистанції.

Коментарі

Ольга Корнієнко