У тендері на будівництво першої платної дороги за маршрутом Львів-Краковець, який планується оголосити цього року, готові брати участь як мінімум три-чотири китайські і європейські компанії.
Про це повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян в ефірі одного з українських телеканалів, передає УНІАН.
«Цього року розпочнуться тендерні процедури щодо першої платної дороги Львів-Краковець. Ми працюємо з потенційними інвесторами. Вже чітко знаємо, що буде як мінімум три-чотири заявки з боку як китайських, так і європейських компаній. Я сподіваюся, що експеримент здійсниться і Україна отримає платні дороги», – сказав він.
Водночас Омелян наголосив, що платні дороги не вирішать усіх проблем України щодо якості дорожнього полотна.
«Втім, не треба плекати ілюзій. По всій Європі платні дороги становлять 5-7% від загальної мережі. Все решта – це дороги за кошти платників податків. Тому наше завдання – використати кошти українських платників податків максимально ефективно», – зазначив міністр.
Як повідомлялося, у червні Омелян сказав, що тендер на будівництво першої платної дороги за маршрутом Львів-Краковець, який намагаються провести з 2015 року, буде оголошено до кінця цього року.
У березні цього року в.о. голови «Укравтодору» Славомір Новак заявив, що першу концесійну дорогу в Україні планують побудувати від Львова до Польщі. Концесійну дорогу намагаються побудувати вже давно. Ще в травні 2015 року “Укравтодор” оголосив конкурс на будівництво першої в Україні концесійної дороги Львів-Краковець, розмови про будівництво якої велися вже понад десять років. Але у вересні того ж року стало відомо, що конкурсні заявки претендентів – української компанії “Українські транспортні магістралі” і французької Bouygues – не відповідають умовам конкурсу. У зв’язку з цим Міністерство інфраструктури повідомило, що розраховує запустити в новому форматі цей конкурс після того, як буде вдосконалено законодавство України про концесію, а також про державно-приватне партнерство.
27 лютого 2018 року Верховна Рада прийняла закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері будівництва та експлуатації автомобільних доріг», яким дозволяється будувати й експлуатувати автомобільні дороги на умовах концесійного договору.