Новини

Соціологи закликають ЗМІ не поширювати фейкові дослідження

Соціологічна асоціація України звернулася до засобів масової інформації із закликом виконувати вимоги до оприлюднення даних соціологічних досліджень.

Про це ідеться у зверненні Соціологічної асоціації України, яке було оприлюднене під час круглого столу “Соціологія і вибори: аргумент для розумного вибору чи маніпуляції?” 1 лютого в Укрінформі.

Фото: Укрінформ

“Ми звертаємося до ЗМІ та інформаційних агентств із закликом неухильно виконувати вимоги до оприлюднення даних соціологічних досліджень (хто опитував, коли, скільки опитали, метод опитування, яку сукупність репрезентують опитані, похибка і точні формулювання запитань) і перевіряти компетентність джерела інформації. Перевірка професійності компанії, що представила дані опитування, – це завдання видання чи інформаційного транслятора, а не глядача чи читача. Якщо компанія, яка представила дані соціологічного опитування, не є членом професійних співтовариств, не має соціологів у штаті, не публікує на своєму сайті докладну інформацію про методологію проведення опитування, не має досвіду проведення соціологічних досліджень, не готова надати додаткову інформацію про проведене дослідження, то це породжує сумніви в якості та надійності даних”, – ідеться у зверненні.

Зазначається, що професійне співтовариство соціологів із занепокоєнням спостерігає, як з наближенням виборів у ЗМІ та інтернеті з’являється багато фейкових і непрофесійних соціологічних даних, і ЗМІ публікують такі дані з посиланням на невідомі чи маловідомі центри без обов’язкової методологічної інформації для оцінки якості даних.

Автори звернення також наглошують, що політики, політконсультанти і деякі журналісти, публікуючи рейтинги або обговорюючи перебіг виборчої кампанії, звинувачують провідні соціологічні центри в продажності у випадках, коли вважають, що ці рейтинги невигідні їхній політсилі. “Такі нечесні методи політичної боротьби остаточно заплутують виборця і підривають довіру до соціології як науки”, – констатують у Соціологічній асоціації.

Автори звернення наголошують, що соціологічні центри, які є членами українських професійних спільнот (Соціологічна асоціація України, Українська асоціація маркетингу) і міжнародних організацій, діють у рамках правил, які не дають можливості маніпулювати результатами опитування.

“Професійні спільноти мають розроблені механізми впливу на свої членів (в тому числі і економічні); відхилення від норм проведення соціологічних досліджень вкрай малоймовірно, тому що контролюється спільнотою і загрожує подальшому існуванню такого центру”, – зазначили в Соціологічній асоціації.

У документі підкреслюється, що оприлюднення сфальсифікованих результатів соцдосліджень, проведених фіктивними установами, може здійснювати вплив на свідомість громадян та внутрішню політику в Україні, а також суперечити національним інтересам та нести загрози нацбезпеці України.

Автори звернення зауважують, що Соціологічна асоціація України готова надати консультативні послуги тим ЗМІ та інформагентствам, які мають сумніви в представлених для публікації даних соцдосліджень.

 

Коментарі

Ольга Корнієнко

Share
Published by
Ольга Корнієнко

Recent Posts

Лазановський записав дуетну пісню з військовим

Олександр служив добровольцем у 57-ій бригаді з 2022-го року. Хлопець воював на території Херсонщини, де…

12 хв. тому

Забив до смерті свою матір – львів’янина взяли під варту

За клопотанням прокурора підозрюваному обрано найсуворіший запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без права…

16 хв. тому

7 українських громад отримали компостери для біовідходів

Менше біовідходів - більше добрива

20 хв. тому

У 4 закладах Львівщини можна отримати медичну допомогу в складних неонатальних випадках

Знайти найближчий до вас заклад, законтрактований за пакетом з неонатальної допомоги передчасно народженим немовлятам

23 хв. тому

У Києві відбувся благодійний Віденський бал

Війна, естетика та благодійність: ветерани взяли участь у благодійному Віденському балу 2024

24 хв. тому