Е-квиток, який офіційно впровадили у Львові 13 січня 2022 року, станом на сьогодні по факту не працює, а його урочистий запуск скидається на знущання нам містянами. Понад те, навіть колишні посадовці Львівської міської ради визнають фіктивність старту е-квитка, і навіть пророкують кримінальні провадження для львівських чиновників.
Про це пише Четверта студія з посиланням на Вголос.
Таку заяву під час спілкування з журналістами розслідувальної програми Змови на телеканалі NTA зробив Андрій Білий, який ще в травні 2021-го був заступником директора департаменту житлово-комунального господарства ЛМР, та фактично очолював усі транспортні та інфраструктурні проєкти, які реалізовували Львові. Зокрема й проєкт «е-квитка».
Ексчиновник визнає, що «запуск е-квитка», який міська рада організувала 13-го січня, навіть і близько не є таким по суті.
“Фактично, те, що назвали запуском, це називається в проєкті «етап тестування». На жаль, політика дуже часто означає підміну понять. І тут мені шкода, що до таких дій вдаються колеги, коли просто можна сказати: так, у нас є певні затримки, але ми зробимо це краще, а зараз запускаємо тестування”, – говорить він.
Понад те, експосадовець припустив, що для когось з чинних чиновників історія з впровадженням е-квитка, з огляду на всі її нюанси, може закінчитись й кримінальним провадженням.
“Мені цікаво, кого посадять після того проєкту – директора департаменту мобільності або директора “Львівавтодору”, – коментує Андрій Білий.
Нагадаємо, як повідомляв «Вголос», попередня очільниця «Львівавтодору» Оксана Єстеферова звільнилася з посади влітку 2021-го року, напередодні запланованого аудиту підприємства. За його результатами було виявлено, зокрема, й факт кредитування ЛКП «Львівавтодор» інших львівських комунальних підприємств, як-от комунального АТП-1. Зараз підприємство очолює Микола Власюк.
Додамо, що проєкт електронного квитка є одним з найбільш тривалих в сучасній історії Львова. Нагадаємо, з чого все почалось.
Вперше про впровадження електронної оплати проїзду у громадському транспорті почали говорити у 2012-у році. У 2014 році розпорядженням львівського міського голови від 12.06.2014 №163 було створено робочу групу з питань впровадження системи безготівкової оплати за проїзд у міському пасажирському транспорті. 16 жовтня того ж року був оголошений конкурс на впровадження е-квитка. Однак далі процес перейшов у дуже неспішну фазу.
2016 року Львів отримав кредит від ЄБРР на суму 10 мільйонів євро для впровадження електронного квитка. Термін виплати запозичення становить 10 років, з них перші три роки був пільговий період – до 2019-го. Власне, пункт про е-квиток був частиною стратегії “Львів 2020”, з якою міський голова Львова Андрій Садовий втретє переобрався на посаду у 2015 році. Ще у 2018-му, коментуючи ситуацію з е-квитком виданню “VG Львів”, міський голова запевнив, що система запрацює “вже через рік”. Тодішній керівник “Львівелектротрансу” Олег Береза теж вказував на 2019 рік.
В травні 2021 року пресслужба ЛМР повідомила, що здача в експлуатацію е-квитка відбудеться 13 січня 2022 року. У попередніх матеріалах ми вже неодноразово писали, що система електронного квитка може не запрацювати на початку 2022 року. Згодом, 20 грудня 2021 року, керівник управління транспорту ЛМР Орест Олеськів заявив, що з 13 січня повноцінного старту е-квитка не буде, та озвучив нову дату запуску системи – 1 червня 2022 року. Натомість із 13 січня стартує перший етап тестування.
Ні депутати Львівської міської ради, ні чиновники Садового не піднімали це питання
Не існує вищої цінності, ніж захист Батьківщини та свого народу