Новини

Польський кредит на реконструкцію прикордонної інфраструктури Львівщини – на межі зриву, – Хміль

Польський кредит на реконструкцію прикордонної інфраструктури на межі зриву. Надії громадян та бізнесу на те, що можна буде швидше добратися якіснішими дорогами до Краківця, Шегинь чи Рава-Руської розвіюються з кожним днем.

Про це у відкритому зверненні до президента Зеленського та прем’єра Гончарука пише екс-нардеп, радник Львівської Торгово-Промислової Палати із зовнішньоекономічної діяльності Михайло Хміль, пише Четверта студія.

Цього року минає 5 років з моменту підписання Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов’язаної допомоги. Кредит передбачений у розмірі 100 млн. євро, з яких 25 млн. євро скеровується на облаштування трьох згаданих пунктів пропуску, 68 млн. євро – на реконструкції шести доріг прикордонної інфраструктури у Львівській та Волинській областях та ще 7 млн. євро – для потреб Державної прикордонної служби України.

Відповідні тендери були проведені протягом 2016-2017 років через систему ProZorro. За їхніми результатами були підписані двосторонні контракти між польськими компаніями – переможцями тендерів та відповідно ДФС і Укравтодором. У 2019 році ці контракти вступили в дію і… на тому все!

Мені як народному депутату VII, VIII скликання, учаснику групи з міжпарламентських зв’язків з Республікою Польща та як львів’янину не байдуже, що кількарічна робота щодо старту робіт із реконструкції нашої прикордонної інфраструктури зводиться нанівець.

Різночитання чиновниками Укравтодору, митниці, податкової, ДАБІ, Мінфіну одних і тих же пунктів Угоди призводить до казусів та можливого міждержавного скандалу!

Укравтодор намагається на свій розсуд трактувати податкове законодавство. ДФС, ДПА та Мінфін не можуть дійти спільної позиції щодо оподаткування та тимчасово ввезеного обладнання для виконання робіт. А ДМС до сих пір не надала по всіх пунктах вихідних даних для проектування польським підрядникам.

До питання валюти контрактів, яка прописана у міжурядовій Угоді, Мінрегіон застосовує свої відірвані від реальності роз’яснення та тлумачення (хоча тендер відбувався на Prozzoro в «євро»).

Після чергових зустрічей з українською стороною, що відбулися 4 та 5 лютого, польські виконавці, подивившись у світлі і «спраглі» до роботи очі наших чиновників, вкотре поїхали ні з чим. І тепер замість реконструйованих трьох пунктів пропуску («Шегині», «Краківець», «Рава-Руська») та шести прикордонних доріг ми можемо отримати чотири судових позови про розірвання контрактів та відшкодування збитків.

“Звертаюся до Вас, пане Президенте та Прем’єр-Міністре, і закликаю невідкладно втрутитися у ситуацію.

Пропоную: створити на базі Міністерства фінансів постійно діючу міжвідомчу робочу групу із залученням посадовців Митниці, Податкової, Укравтодору, ДАБІ, Мін’юсту, представників польських компаній та органів місцевого самоврядування. І при необхідності – напрацювати нормативно-правові документи, які дадуть можливість зрушити з мертвої точки виконання цієї міжурядової Угоди.

Виконавці мають отримати конкретні доручення та вимоги щодо термінів і працювати над вирішенням завдань, а не шукати безпідставні причини, чому їх не можна виконати.
Адже поряд із пошуками інвесторів та кредиторів наша держава має неухильно дотримуватись виконання взятих на себе зобов’язань, якщо не хоче втратити довіри і підтримки з боку наших іноземних партнерів, і, тим більше, не стати посміховиськом. Бо польська сторона уже починає піджартовувати, чи не надати Україні ґрант, аби відсвяткувати 5-ту річницю незреалізованої Угоди.

Хочу наголосити, що це не питання компетенції обласного рівня і доручати його виконання новопризначеному голові Львівської ОДА категорично не правильно. Це питання уряду, держави та її іміджу на міжнародній арені”, – йдеться у зверненні.

Коментарі

Олег Довганик