У новому розкладі залізничних сполучень, де з’явилося чимало нових міжнародних пасажирських напрямків, ви не знайдете заявленого раніше маршруту між Україною і Польщею Загуж-Устрики Долішні-Хирів, на яке були отримані всі дозволи (!) і яке мала на власний ризик обслуговувати компанія SKPL – z pasji do kolei.
Про це повідомив експерт Віктор Гальчинський, інформує Четверта студія.
“Одна з причин – неконкурентна вартість доступу до української залізничної інфраструктури.
Зокрема, розрахована за існуючою методикою Укрзалізниця – Ukrzaliznytsia вартість кілометра проїзду на #linia102 приблизно в 3 рази перевищує середню вартість кілометра на лініях PKP Polskie Linie Kolejowe SA та у більш ніж 12 разів перевищує вартість кілометра на маршруті Загуж-Устрики Долішні, до якого застосовуються істотні понижуючі коефіцієнти.
Звісно, це робить пасажирське сполучення нерентабельним без бюджетних дотацій, яких на сьогодні цей маршрут не має.
Ймовірно, вигіднішим було б використання усього відбудованого у 2023 році маршруту Загуж-Хирів-Нижанковичі-Перемишль. Але на заваді цьому стоїть залізна позиція польської Straż Graniczna, яка і надалі не погоджує оформлення потягів на ділянці Нижанковичі-Мальховичі, що робить неможливим сполучення Хирів-Перемишль.
Як підсумок, залізнична колія європейського стандарту 1435 мм довжиною близько 50 км (Смільниця-Перемишль), у яку Україна і Польща разом вклали близько 1 мільярда гривень під час повномасштабної війни, залишається порожньою. І це попри гостру потребу в додаткових залізничних сполученнях між Україною і Польщею, яку підтверджує успіх іншого маршруту євроколією на Львівщині. Але про нього вже завтра”, – написав Гальчинський.
Він додав: “Свідомо блокує якраз польська сторона, точніше, прикордонна служба. З УЗ можна домовлятись, вони зацікавлені”.
На фото – польський пасажирський потяг на відбудованій станції Нижанковичі, що так і не зміг доїхати до Перемишля під час тестового заїзду.
Справжня опозиція
Його викрила СБУ