У Києві завершився Об’єднавчий собор, де главою нової української автокефальної православної церкви обрали Епіфанія – патріаршого намісника Філарета.
Про історичне значення надання Томосу українському православ`ю “Четверта студія” розпитала у професора філософії Ігоря Держка.
“Хоч Україна незалежна з 1991 року, але по факту не мала ні своєї православної церкви, бо їх центральне управління здійснювалось з-поза меж нашої держави й відверто виконували функцію обструкції щодо нашої самостійності по всіх державних інституціях. Саме тому об`єднання церков – це свого роду політичний акт, який підтверджує те, що було задекларовано ще у 1991 році: єдність територій та єдність духовних центрів. Звісно, це все не зреалізується відразу, будуть безумовно і ті, хто захочете перечити цьому, певні автономні осередки. Але вже сьогодні навіть ті українці, які не вважають себе практикуючими віруючими, вбачають у такому кроці великий сенс, бо це політична, духовна, культуральна та соціально-громадянська акція, яка підтверджує єдність поля української національної та державної ідеї. Представники православ`я московського патріархату неодноразово стверджували, що українська самостійність не є повноцінною, бо вона зреалізувалась на канонічному полі московської православної церкви. Тож безумовним фактом є те, що створення в Україні єдиної православної помісної церкви посилює статус української самостійності”, – зазначив Ігор Держко.
Нагадаємо, доктор наук соціальних комунікацій та викладач Львівської Духовної Семінарії Святого Духа Михайло Перун наголошує, що УПЦ МП не є окремою метрополією, а тільки певним підрозділом російської православної церкви.