Офіційного звіту про діяльність Садового за цей рік наразі немає, проте журналісти Depo.Львів коротко проаназізували попередні 365 днів роботи очільника міста Лева, а також виокремили, що ж вдалося владі вирішити, а якими питанням мешканці залишаються не вдоволені, пише Четверта студія.
Дороги і транспорт
Напередодні виборів недосконалу транспортну систему або недостатню мобільність третина львів’ян назвала основною проблемою життя у місті. Власне, нині ситуація кардинально не змінилася. Обіцянка Андрія Садового щодо вирішення транспортних проблем міста виглядала так: продовжимо ремонт основних магістралей, пріоритет для руху матиме громадський транспорт.
Так от, реально основні магістралі ремонтують. Днями закрили ще одну важливу “дорожню артерію” на перехресті Городоцької-Бандери. Раніше роботи почалися на вулиці Шевченка, ще раніше зробили вулицю Хуторівку. Однак чи стало львів’янам простіше добиратися на роботу?
Питання риторичне. Адже під час проєктування нових доріг справді більше уваги приділено велодоріжкам та смугам окремого руху для громадського транспорту. А ось водії не надто задоволені, адже вони у місті залишаються “у меншості” – до прикладу, вулицю Пекарську звузили настільки, що там ледве поміщається одне авто. Натомість тротуари та смугу для велосипедів розширили максимально.
Підземні паркінги
Ще у 2015 році Андрій Садовий обіцяв три підземні стоянки у місті: на вулицях Петрушевича, Університетській та площі Двірцевій. Жоден паркінг не збудований і донині, тож Садового можна ще раз віднести до злісного “недолюблювача” автомобілів та автомобілістів. А якщо зважити, що останні великі магістралі проєктуються так, аби паркувати машини узагалі не було змоги (власне, так є на оновленій вулиці Пекарській), то мрії про підземні паркінги для львів’ян лишаються ще більше нагальними.
Інфраструктура нових мікрорайонів
Багато нарікань від містян було на те, що місто забудовується хаотично: 22% містян кажуть, що це найбільша біда міста. Власне, житла будують багато, а от інфраструктури для проживання – обмаль. Йшлося про відсутність нових дитячих садків та шкіл. Ситуація цього року дещо змінилася. У так званому “бетонному гетто” Львова у мікрорайоні Під Голоско: там справді відкрили нещодавно дошкільний заклад, де мають змогу навчатися 350 дітей. Розташований він на вулиці Малоголосківській.
“Тільки за останні п’ять років ми повернули у власність міста і відновили роботу 11 садочків, які не працювали по 20-25 років. Ніхто з міської ради не закладав капсулу перед будівництвом і не перерізав стрічок на відкриттях. Ми просто повернули майно громади громаді. Це 125 дошкільних груп для 3,5 тисяч дітей. Загалом з 2006 року ми збільшили кількість місць в садочках з 16 [тисяч] до 26 тисяч. Щодо будівництва. З’являються нові мікрорайони, вже існуючі – збільшуються. Люди хочуть тут жити і народжувати дітей. Тому зрозуміло, що все ж нові садки будувати треба. І ми це робимо”, – хвалився на своїй сторінці у Facebook Андрій Садовий рік тому.
Однак, не всі обіцяні проєкти вдолося реалізувати. На вулиці Пасічній поки що так і не з’явився розрекламований напередодні виборів Міський будинок підтриманого перебування для дорослих осіб з інвалідністю. Ідея створення такого центру полягає у тому, аби люди з інвалідністю, які втратили опікунів або ж мають бажання жити окремо, мали б таке місце проживання.
Сміття
Питання сміття не оминає жодне опитування, і чимало львів’ян вважають це також серйозною проблемою. Відповідь на всі закиди у Андрія Садово одна:”Ми будуємо сміттєпеперобний завод”. А й справді, нині проєкт у стадії реалізації.
Власне, “сміття” поховало всеукраїнські політичні амбіції Андрія Садового. У певний період місто було завалене відходами і вивозити його не було змоги. Пожежа у Грибовичах, закриття звалища змусили міську владу шукати сучасних шляхів поводження з побутовими відходами. Ситуація із сміттям стала для Андрія Садового дуже неприємним уроком. І тут він проявив власну твердість у позиції – незважаючи на спротив громадськості, зведення сміттєпереробного заводу у Львові триває. Для будівництва місто отримало 25 млн євро кредиту від Європейського банку реконструкції та розвитку і 10 млн євро безповоротної фінансової допомоги від екологічних фондів.
Зелені зони міста
Напевне, це один із найвдаліших пунктів у програмі Андрія Садового. Принаймні, облаштованих та доглянутих парків та скверів у Львові і справді побільшало. Власне, з останніх досягнень – оновлені доріжки у парку імені Івана Франка за новітньою технологією. Проте є і ложка дьогтю. Так, мешканці вулиці Кульчицької вже роками боряться за сквер. Справа тягнеться уже давно, і перебуває у судах, але доля зеленої зони досі не вирішена.
Вода
Одним із пунктів, які обіцяв Андрій Садовий, було покращення якості води у кранах. Зокрема, міський голова говорив про те, що за два роки можна побудувати дві станції пом’якшення води на найпроблемніших напрямках: водозаборах у Плугові, Старому Селі й Зарудцях, що допоможе вирішити проблему жорсткої води, допоки триватиме оновлення мереж.
“Питна вода – це не розкіш. Це про задоволення базових потреб людини і також – про гідність. Львів’яни гідні мати добру воду і вони її матимуть. До речі, на початку серпня на площі Ринок відкрили перший питний фонтан. У центрі міста таких загалом є п’ять. Там тече чиста артезіанська вода зі свердловини поблизу Стрия. Лабораторія “Львівводоканалу” перевірила її – вода відповідає всім нормам. Така ж буде скоро у домівках львів’ян”, – переконує міський голова Львова Андрій Садовий.
От тільки поки що більшість мешканців міста купують воду. Оскільки пити ту, яка тече із крана, бажання не мають.
Електронний квиток
Неприємний і довготривалий проєкт, який ніяк не запрацює у Львові. Зараз його обіцяють реалізувати у січні наступного року.