Новини

На Львівщині у маршрутках запрацює електронний квиток

Із березня цього року у приміських та міжміських транспортних засобах розпочнуть встановлювати перші валідатори для впровадження електронного квитка, а вже з липня планують, що оплатити проїзд можна буде за допомогою банківської картки.

Про це у коментарі Tvoemisto.tv повідомив керівник управління транспорту та зв’язку Львівської ОВА Степан Рудницький, пише Четверта студія.

«Наприкінці минулого року ми уклали договір з ТОВ «Смарт-Тикет Технолоджи», і відповідно до додатків до договору затвердили план впровадження електронного квитка на Львівщині. Зараз очікуємо обладнання, щоби вже в березні почати його встановлювати у транспортні засоби. Валідаторів має бути орієнтовно 1050, але ця цифра динамічна», – розповідає він.

Станом на зараз, продовжує посадовець, є затверджений графік в розрізі підприємств, згідно з яким мають встановлювати обладнання, тобто перші з них вже визначили. Компанія-переможець для певних напрямків залучає своїх партнерів, зокрема за обладнання відповідає рівненська компанія «Реноме Смарт».

«Це – досвідчена компанія, що має достатньо персоналу, тому проблем не бачимо. У три основні місяці – квітень, травень та червень, вони запевняють, що це реально зробити. Запуск системи запланований на 1 липня – так погоджено календарним планом, але, звісно, дата може корегуватися», – додає Степан Рудницький.

Так, із липня пасажири матимуть вибір – оплачувати проїзд готівкою чи скористатися онлайн-оплатою. Водночас специфіка обласних перевезень відрізняється від міських, оскільки для перших є фіксований тариф та одна опція валідації, а в другому випадку – тариф змінний. В області відпрацьовуватимуть технологію, яка ще не є доволі поширеною в Україні, зазначає посадовець, – це Check-In/Check-Out. Зокрема, на вході та на виході з транспорту пасажир буде валідуватися, і в результаті двох валдіацій з картки стягуватиметься сума, що дорівнює вартості проїзду.

Ступан Рудницький каже, що деякі технічні моменти ще потребують підтвердження уже в процесі роботи е-квитка, однак загалом це працюватиме як механізм бронювання коштів.

«Смарт-Тикет Технолоджи» має договір також з фінансовим партнером – системою Visa. Суть процесу для пасажира полягає в тому, що він спершу валідується, коли заходить у транспорт, та водночас зобов’язується зробити це вдруге – на виході. Якщо забуде, то у нього з картки може списати максимальну вартість поїздки на маршруті. Припустимо, є напрямок Львів – Турка, де досить високі тарфири на проїзд (понад 200 грн): сідаючи в автобус, ви маєте завалідуватися – так система за замовчуванням бронює повну вартість проїзду з пункту А в пункт Б та фіксує початкову зупинку. А далі їй треба буле зафіксувати кінцеву зупинку. Якщо ж ж ви забудете зробити це вдруге, а виходите на пів дороги (у цьому випадку, наприклад, у Самборі), то система, не отримавши інформацію про кінцеву зупинку, стягне з вас повну вартість – як-от зі Львова до Турки», – пояснює він.

В управлінні транспорту та зв’язку Львівської ОВА додають, що мешканцям ще будуть детальніше роз’яснювати, як  працюватиме безготівкова оплата проїзду та наголошуватимуть на важливості валідації двічі. Натомість у другому півріччі 2023 року уже планують працювати окремо з громадами стосовно розробки транспортних карток, насамперед, пільгових.

«У кожній громаді є своє бачення та своя специфіка відшкодування оплати проїзду особам, які мають право на пільги. Ми загалом представляємо інтереси 73 громад. Зараз хочемо, аби система запрацювала з банківськими картками, ми побачили, що вона функціонально ефективна, і тоді поступово перейти до обліку інших сегментів. Тобто спочатку банківські, потім – транспортні, пільгові картки, а з часом будемо продумувати заохочення, щоби люди відмовлялися від готівки», – додав Степан Рудницький.

Нагадаємо, що минулого року оголосили конкурс на відбір інвестора для впровадження у приміських та міжміських маршрутах електронної оплати проїзду. Як уточнив у коментарі Tvoemisto.tv Юрій Бучко, для запровадження е-квитка на приміські та міжміські перевезення потрібно близько 30 мільйонів гривень. Так оцінює інвестицію компанія-переможець ТОВ «Смарт-Тикет Технолоджи». Вона отримуватиме 10% комісії від вартості електронного квитка. Один валідатор, за словами посадовця, коштує від 700 євро. У Львівській ОВА акцентують на тому, що область стане першою, де в Україні впровадять е-квиток. Система мала би допомогти скласти облік пасажирів, визначити пасажиропотік у транспорті на Львівщині та надалі скорегувати кількість маршрутів за потреби.

Tvoemisto.tv з’ясовувало, хто впроваджуватиме електронний квиток на Львівщині. Після цього матеріалу компанія-інвестор відповіла на імовірний зв’язок з російським бізнесом. Зокрема, у компанії стверджують, що валідатори марки Vendotek, які імпортували через білоруського посередника, закупляли для того, аби вивчати. А обладнання для транспорту на Львівщини «Реноме-Смарт», що є технологічним партнером ТОВ «Смарт-Тикет Технолоджи», закупляє у Китаю в форматі запчастин. Надалі тут його збирають та встановлюють.

Коментарі

Олег Довганик

Share
Published by
Олег Довганик

Recent Posts

Садовий продовжує жебрати гроші на відбудову музею

Мер Львова відмовився від грошей Порошенка

1 годину тому

У Львові продовжують зачищати місце під забудову

Ще один МАФ на проспекті Чорновола добровільно демонтували

2 години тому

У Стрию хлопець впав з моста

Рятувальники надавали допомогу

9 години тому

У Львові просять прибрати перешкоди на вулиці

Скарга на Гарячій лінії міста Львова

9 години тому