Третій рік поспіль Державна служба якості освіти України спільно з Уповноваженим із захисту державної мови проводять дослідження щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти.
Про це пише Четверта студія.
Нещодавно у Львові презентували результати дослідження щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти Львівської області у 2023/2024 навчальному році.
Про це повідомила Валентина Загрева, начальниця управління Держаної служби якості освіти у Львівській області.
«Мовне середовище творить безпеку та незалежність нації. У мові наша свідомість, культура і духовність Використання державної мови в освітньому процесі у закладах освіти є обов’язковим. Педагогічні працівники зобов’язані володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків», – каже Валентина Загрева, очільниця управління Служби.
Аналіз результатів проведеного моніторингу свідчить, що 99,62% батьків, 97,4% учнів/учениць та 100% педагогів Львівщини називають українську рідною мовою.
Тенденція використання української мови серед учнів/учениць зберігається і під час уроку – 94,02%, під час перерви – 93,25%. У колі друзів, поза межами дому та закладу освіти респонденти відповіли, що спілкуються українською 88,83%, 7,79% – переважно українською, 2,08% українською і російською, 1,04% – іншою, 0,26% – переважно російською.
У 100% закладів освіти Львівської області здійснюють освітній процес державною мовою.
Комунікація в соціальних мережах та мова контенту в медіапросторі є надзвичайно важливими й потребують особливої уваги. 73,5% учнів щодо спілкування у соцмережах відповіли, що використовують український контент, 25,5% – байдуже якою мовою відбувається спілкування. На запитання щодо значення мови контенту медіапростору 73,5% респондентів відповіли, що мова має значення, 15,8% – важко відповісти, 10,7% – ні.
74,8% зазначили, що краще сприймають контент в Інтернеті українською, проте 24,8% відповіли, що однаково сприймають як українською, так і російською – головне зміст.
Курси, або освітні платформи із опанування та вдосконалення знань і умінь з української мови: 89,9% вчителів, 87,5% батьків, 82% учнів/учениць вважають, що доцільно розвивати мережу курсів/освітніх платформ.
«На території Львівщини діє найбільша кількість (понад 70) майданчиків для безоплатного вивчення чи вдосконалення української мови. Проте лише 48% батьків знають про курси та освітні платформи, які працюють у їхніх населених пунктах. Особливо гострим це питання є для внутрішньо переміщених осіб, які мешкають в регіоні», – зазначив Тарас Кремінь, Уповноважений із захисту державної мови.
За словами Валентини Загреви, синергія органів влади, засновників закладів освіти, громади, учасників освітнього процесу має спрямовуватися на розвиток українськомовного середовища, функціонування та утвердження державної мови, адже мова – чинник ідентифікації народу, ознака єдиної національної спільноти.
Додатково
Результати дослідження щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році.
Мінветеранів спільно з МОЗ та НСЗУ
Ветерани не відчувають достатньої поваги, а сталим викликом залишається нерозуміння з боку суспільства