Питання відновлення роботи Львівського автобусного заводу внесене в порядок денний засідання міськради, яке відбудеться 15 лютого. Передбачається розглянути придбання майна автобусобудівного підприємства, а також інвентаризацію інших наявних на території активів, порядок викупу, вилучення у власників чи розпорядників активів суб’єктів господарювання на території ЛАЗу.
Усього місто планує викупити 240 об’єктів майна ЛАЗу.
Намір міської влади розкритикував голова облдержадміністрації Олег Синютка.
“Категорично не сприймаю виділення грошей з міського бюджету в російську кишеню. Немає жодних економічних підстав та обгрунтувань передачі майже 20 мільйонів гривень підприємству, з якого “стирчать вуха” російської компанії. Звертаюсь до депутатського корпусу Львова не забирати кошти від громади, які могли б піти на вирішення нагальних господарських питань і забезпечити виплату заробітної плати працівникам “ЛАЗу”. Переконаний, що в дану ситуацію повинні втрутитись правоохоронні органи”, – зазначив Синютка.
Нагадаємо, у 2015 році у Верховній Раді України був зареєстрований законопроект “Про націоналізацію майна товариства з обмеженою відповідальністю “Львівські автобусні заводи”. Зараз проект закону перебуває на розгляді у комітет ВР з питань економічної політики. Законопроектом передбачається примусове відчуження об’єктів права приватної власності на користь держави (націоналізація майна) ТзОВ “Львівські автобусні заводи” з мотивів суспільної необхідності – розбудови вітчизняного машинобудування.
Відомий на всьому пострадянському просторі Львівський автобусний завод викупив російський бізнесмен Ігор Чуркін. Новий власник довів підприємство до банкрутства. І тепер вивозить його устаткування та продає приміщення.
У січні 2018 року відбувся новий виток загострення: поліція почала затримувати арештовані за рішенням суду автобуси комунального перевізника АТП-1 через борги за придбані у 2009-2010 роках автобуси ЛАЗ.
Львівська міськрада двічі намагалась прийняти ухвалу про меморандум про сплату боргу між ТзОВ “Оптимум Фактор”, яке отримало право вимоги боргу від Львівського автобусного заводу, АТП-1, ЛМКП “Львівтеплоенерго” та ЛКП “Львівводоканал”. Вперше таку ухвалу проголосували в жовтні 2017 року, але вже на наступному засіданні депутати її скасували. Вдруге меморандум планували винести на голосування депутатів 25 січня, але вирішили не виносити на розгляд через протести, а натомість ЛМР проголосувала за звернення до ГПУ та МВС з проханням розслідувати приватизацію ЛАЗу та вирішила розглянути питання боргів ЛАЗу пізніше.
Зараз арештовано вже 12 комунальних автобусів. Крім того, арештовані всі рахунки АТП-1. Через це мерія вирішила створити нове комунальне АТП-2, однак таке рішення також ще мають погодити депутати ЛМР.