Відповідно до сезонності і економічної ситуації, ціни на товари можуть коливатись. Саме тому є чітка комунікація між ОДА, Управлінням статистики у Львівській області та відділенням Антимонопольного комітету, які щодня тримають цю ситуацію на контролі.
Про це сьогодні йшлося на брифінгу у Львівській ОДА, пише прес-служба ЛОДА.
«Статистика щодня моніторить ціни на основні соціальні товари. Відтак, фіксуємо коливання цін від 3 до 10 відсотків. Поки що це не є критично. Інші підгрупи товарів мають інше збільшення ціни, однак, попри те, що ці товари не є речами першої необхідності, матеріали скеровують до антимонопольного комітету. Антимонопольний комітет найближчим часом по таких позиціях буде реагувати. Разом з тим аналітику, яку проводить департамент економічної політики, ми також надсилаємо до Кабінету Міністрів. Тож в подальшому, якщо ми будемо отримувати повідомлення про порушення економічної конкуренції, будемо на це реагувати», – розповів під час брифінгу в.о. директора економічної політики Степан Куйбіда.
На початку епідемії, відбулась нарада з керівниками та представникам торгових мереж, які працюють в межах Львівської області.
«Тоді ми налагодили чітку комунікацію, аби швидко обмінюватись інформацією про законодавчі зміни, ввели певні кроки для швидкого забезпечення регіону товарами першої необхідності. Протягом останніх тижнів комунікація відпрацьована ще більш ретельно і є розуміння з обох сторін, які кроки відповідно до нормативних документів варто застосовувати у тих чи інших випадках. Якщо говорити про продовольчі товари, то можемо чітко запевнити, що такого поняття як відсутність товарів у магазинах нема. І за тою інформацією, якою ми володіємо, ніякого дефіциту товарів найближчим часом не буде. Є певні складнощі у транспортуванні товарів зі складів. Торгова мережа може збільшувати ціни, але варто розуміти, що це відбувається з подачі виробника чи постачальника. Тому акумулювання сил ОДА, Антимонопольного комітету та Статистики попрацює з тими виробниками, які продукують товари першої необхідності», – наголосив Степан Куйбіда.
Моніторять ціни постачальників також торгові мережі.
«Стосовно цін, ми працюємо таким чином, що моніторимо всіх своїх постачальників на предмет підвищення цін. Всім своїм постачальниками, а їх понад 500, ми скерували прохання не піднімати цін, принаймні на речі першої необхідності. Два тижні тому наша компанія ввела нову торгову марку «То є просто», в якій нема маркетингових та рекламних складових, тож сьогодні ми по цій торговій марці можемо забезпечувати адекватну ціну на ринку, адже ми самі працюємо з виробником, закуповуємо сировину тощо», – розповів генеральний директор ТзОВ ТВК “Львівхолод” (мережа Рукавичка) Ігор Пастущак.
Представники торгових мереж запевняють, що кризовий період у реалізації товарів уже минув.
«Два тижні тому ми пройшли пікову кризову ситуацію з наявністю товарів та їх реалізацією. На Заході України більше сотні наших магазинів, ми змогли забезпечити значний товарний запас. За деякими позиціями відбувалась дуже стрімка реалізація товару, тож мусили реагувати оперативно. Ми не виробляємо товару, тому певним чином ми є заручниками ситуації. На всі соціальні продукти ми ціни старались не міняти. Не дозволяємо безпідставного підвищення цін. У зв’язку з тим, що компанія – загальнонаціональна, усі випадки піднайняття цін узгоджуємо з Антимонопольним комітетом», – зазначив начальник відділу регіональної торгівлі ТОВ “АТБ-маркет” Олег Цісінський.
У супермаркетах від початку карантину здійснюють дезінфекцію залів, візків прилавків тощо.