Місто Львів з вересня чекає транспортний колапс.
Про це у інтерв’ю ІВ “Четверта студія” заявив директор ТзОВ “Львівське АТП-14630” Ігор Самардак.
За словами Самардака, вже з 1 вересня через коронавірусну кризу маршрутки Львова не зможуть перевезти увесь пасажиропотік пасажирів.
“Попри те, що сьогодні курсує майже 100% громадського транспорту в місті, його провізна здатність зменшилась утричі. Насамперед це пов’язано з тим, що перевізникам дозволено курсувати лише з сидячими пасажирами. У докарантинний час автобус малого класу перевозив у день 800 пасажирів. З цієї кількості пасажирів половина оплачувала проїзд. Плюс ще за 100 чоловік платила держава, тобто відшкодовувало місто. Відшкодовувались не за усі 400 пасажирів, але до сотні на маршрут – відшкодовували. Тобто ми отримували 500 оплачених місць”, – розповів Самардак..
За його словами, 500 пасажирів по 7 гривень – це 3500 гривень на кожен конкретний автобус.
Водночас автобус, який цілий день курсує на маршруті, потребує 50 літрів палива. Вартість заробітної плати водія з податками, каже Самардак, це ще 1000 гривень витрат для перевізника.
“Працює двоє водіїв на маршруті. У них зарплата – по 15 тисяч. У середньому залишається 12 тисяч прибутку. На інших фахівців автобусного парку у нас залишалось до 700-800 гривень. Це, у відповідності, машина отримувала у рік 20-25 тисяч гривень. На цю суму накидались планові ремонтні роботи, запасні автозапчастини і все решта. Середні витрати перекривались”, – каже Самардак.
Він наголошує, що у таких умовах оновлення парку взагалі є нереальним задоволенням для перевізника.
“Бо оновлення парку – це мінімум 100 доларів заробити на машині у день. А ми отримуємо 100 гривень. Але відремонтувати і їхати можна було”, – розповів керівник АТП.
Він пояснює, що у зв’язку із карантинними обмеженнями, зараз перевезення пасажирів відбувається лише у відповідності до кількості сидячих місць у транспортному засобі, тому загалом у день автобус перевозить 300 людей, з них 150 – оплачують проїзд, бо не є пільговиками.
За словами Ігоря Самардака, через брак коштів водії транспорту та механіки працюють неповний робочий час.
“Я вдячний водіям, бо вони зараз працюють на 0,5 ставки. Це є факт. І механіки теж працюють на 0,5 ставки. На сьогодні у нас є гроші на паливо і на половину ставки заробітної плати водія. Робота водія, який працює ще трохи і звільниться – не приносить жодного задоволення. У нас є транспорт, який ще можна ремонтувати, але не використовуючи дорогі запчастини… Сьогодні поламаний транспорт ми відставляємо в сторону і ремонтуємо одну машину у тиждень. Ми фізично не можемо накопичити такі гроші (для ремонту більшої кількості автомобілів, – РЕД.). Тому, у принципі, усі можуть виживати в різних умовах. Але виникає питання, чи пасажирів задовільняють такі умови перевезення…”, – переконаний Самардак.
Детальне інтерв’ю із керівником АТП про роботу перевізників в умовах карантину читайте за декілька днів на сайті ІВ Четверта студія.