У 2018 році львів’янин Михайло Шевелюк, який на той момент вже майже 8 років працював в сфері гостинності запустив тренінг для адміністраторів ресторанів під назвою «Успішний менеджер ресторану» та Курс Бармена, який проводить засновник гастро-бару Dr.Ink Олександр Габуза. На сьогоднішній день курси та тренінги пройшли майже 500 осіб, які працюють на різних посадах в закладах, також не рідко були залучені до тренінгів власники та засновники ресторанів, барів, готелів. Зараз працівники Школи Гостинного Сервісу «HoReCa School» проводять аудити закладів та пропонують варіанти для покращення рівня сервісу, можливості для підвищення середнього чеку гостей, а також займаються відкриттям нових закладів в Івано-Франківську, Мукачево, Ужгороді та Львові.
ІВ “Четверта студія” поспілкувалась із засновником Львівської Школи Сервісу Михайлом Шевелюком про те, як у свої 24 роки у нього виникла ідея відкрити таку школу і чому він відмовився від кар‘єри успішного управлінця в Європі та переїзду туди заради власної справи тут в Україні.
Що таке Школа Гостинного Сервісу «HoReCa School»?
Наша школа – це свого роду майданчик та платформа для спілкування рестораторів, готельєрів, працівників сфери обслуговування та усіх, хто дотичний до неї, вона покликана покращити рівень сервісу в закладах, спростити спілкування керівників з гостями та командою, зробити його ефективнішим.
На курсах та тренінгах вони можуть вирішувати організаційні питання, планувати робочі збори, ігор для працівників закладу, домовлятися про організацію спільних заходів та ділитися іншою інформацією для навчання і підвищення кваліфікації.
Зі Львова до стажування в Польщі у 19…
Михайло Шевелюк народився і виріс поблизу Львова в Золочівському районі, у 2011 році він закінчив школу та планував вступати на міжнародні відносини або журналістику, та доля склалася іншим чином. В 2011 він вступає у Вище Професійне Училище Ресторанного Сервісу та Туризму на спеціальність: офіціант-бармен. Співбесіду в училищі проводить директор Ганна Федорівна Балущак. Вона ж і порекомендувала Михайлу подати документи на цю спеціальність. Вже через пів року Михайло стажувався в Польщі, спочатку в невеличкому 3* Готелі а потім в 4* готелі Arka Medical and Spa, загальною тривалістю стажування 8 місяців. За цей час Михайло досконало вивчив польську мову і гості (поляки) не помічали акценту при розмові, як часто буває, коли вивчаєш іноземну мову. Варто зауважити, що Михайло навчався після училища в коледжі Київського Національного Університету Культури і Мистецтв (ресторанний бізнес) і у Львівському Національному Університеті імені Івана Франка (туризм) і зараз закінчує аспірантуру в Київському Національному Університеті Культури і Мистецтв в Києві, де багато часу приділяє науковій діяльності і дізнається багато цікавого та нового та найбільше знань та практичних навиків він здобув за час навчання в училищі, яке він закінчив з червоним дипломом. Паралельно Михайло завжди працював в сфері обслуговування на посадах: офіціанта, бармена, адміністратора.
“Вже з другого курсу я почав працювати з людьми, читати, слухати їхні запити та знаходити вирішення тих чи інших питань. Робота дала мені велику свободу – я працював багато і часто конспекти для навчання писав або вночі або в маршрутці по дорозі на роботу, завжди займався самоосвітою.
Після закінчення вишу, розповідає Михайло Шевелюк, він став замислюватися, куди рухатися далі, й вирішив продовжити навчання – щоправда, вже не у Львові.
“Я тоді дізнався, що можна поступити в аспірантуру та здобути ступінь доктора філософії – PHD (Doctor of Philosophy). На той момент я, якщо чесно, навіть не зовсім розумів, що це таке, але мені здалося, що це правильний крок, аби отримати нові знання у сфері, де я хочу розвиватися. І я почав готуватися до вступу”.
Зараз Horeca School – це колектив із 8 працівників. А починалося все з невеликої команди з двох людей.
Чому відмовились від пропозиції поїхати розвивати кар‘єру в Європі?
Ви знаєте, можливостей й справді було багато. Не поїхав, бо я вірю в свою країну, вірю в українців, я вірю в те, що ми можемо не тільки слідувати трендам европейських чи московських ресторанів а й створювати тренди тут, в нас, в центрі Європи. Ми як країна маємо величезний потенціал для розвитку у всіх сферах. Кудись поїхати в Європу чи США завжди можна встигнути, а ти спробуй тут зробити щось якісне, вартісне та конкурентне. Маємо на меті популяризувати в світі українську гостинність та сервіс. І завжди працювати над тим, щоб покращувати свої показники.
Яку допомогу Ви можете надати ресторанам, готелям та тим, хто хоче відкрити свій заклад?
Я експерт ресторанного та готельного сервісу. Наша школа допомагає керівникам, власникам закладів підвищити рівень сервісу в їх компанії, покращуючи професійні навички офіціантів, барменів, менеджерів. Наша унікальність в тому, що ми маємо можливість проводити індивідуальні курси завдяки практичним заняттям в тому числі.
Кого Ви навчаєте?
Офіціантів, барменів, менеджерів ресторану, готелю. Завдяки системі навчання сервісу в ресторанному бізнесі Ви отримаєте конкретні алгоритми роботи з командою в закладі і впевненість в тому, щоб у Вашому ресторані зросте рівень сервісу. Ви отримаєте конкретні якісні показники як оцінити сервіс в деталях.
Як можна записатись на курси та тренінги?
Ми створили сайт https://horecaschool.com.ua/ , де кожен охочий може автоматично подати заявку на курс чи тренінг, який зацікавив, вказавши своє ім’я, електронну пошту та номер телефону. Також на сайті ми публікуємо новини світу в сфері діяльності готелів, ресторанів, публікуємо підбірки про нові заклади, обираємо ТОП заклади за результатами відвідування.
Михайле, Ви казали, що пишете книгу про сервіс. Розкажіть будь ласка, що це за книга?
Так, я вже декілька місяців пишу книгу про сервіс, яка буде корисна в сьогоднішніх реаліях розвитку готельно-ресторанної сфери. Назву книжці, я ще не придумав, але точно знаю, що це буде цікаво викладений матеріал з прикладами та практичними порадами, які можна буде застосовувати в закладах. Це буде друковане видання а також книга в електронному вигляді, яку можна буде придбати на сайті, оплативши онлайн, і книга автоматично буде надіслана системою на Вашу електронну пошту. В книзі доступно розповім про методи вдосконалення організації обслуговування та роботи кухні, вибір постачальників, інструменти мотивації та заохочення працівників. Основний текст книги буде доповнений практичними прикладами, які познайомлять читача із реаліями сучасної індустрії гостинності. Книга буде корисна не тільки рестораторам-початківцям, а й фахівцям ресторанної справи. Цікаво та зрозуміло – все про ресторан в одній книзі.
Школу Гостинного Сервісу «HoReCa School» також можна знайти у соціальних мережах: Telegram – HORECA SCHOOL, Фейсбук – Школа Гостинного Сервісу та Інстаграм HORECA SCHOOL.