З метою збільшення кількості тролейбусів та ремонт однієї з головних магістралей, сьогодні Львівська міська рада підписала мандатний лист з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC).
Про це йдеться на сайті прес-служби ЛМР.
Підписаний лист дає змогу говорити про потенційно одне з найбільших за всю історію залучення коштів міжнародної фінансової інституції у розвиток міста. А саме — це 50 млн євро, з них: 25 млн євро — на закупівлю 100 нових тролейбусів, 10 млн євро — на ремонт і оновлення електромережі, 15 млн євро — на ремонт вул. Шевченка.
Сьогодні відбувся один з перших етапів співпраці — підписання мандатного листа — договору про наміри, а вже згодом місто та МФК розглянуть можливість підписання кредитного договору. Підписантами мандатних листів є МФК, Львівська міська рада та 2 комунальні підприємства — ЛКП «Львівавтодор» та ЛКП «Львівелектротранс».
“Для мене особисто сьогодні дуже захоплюючий день. Я займаю цю посаду вже 2 роки, і однією з перших поїдок за межі Києва була поїздка у Львів. Краса міста, зростання ІТ-спільноти, джаз і керівництво міста — це ті чинники, які привабили мене до Львова. І це лише один з небагатьох проектів, які Міжнародна фінансова корпорація (IFC) планує реалізовувати з містом Львовом”, – відзначив Джейсон Палмер, голова регіонального представництва Міжнародної фінансової корпорації (IFC) в Україні, Білорусі та Молдові.
Отож, Міжнародна фінансова корпорація (МФК) розглядає можливість реалізації наступних заходів у Львові:
1. Технічна допомога місту (консалтинг, оцінка, дослідження по транспорту).
2. Фінансування проектів міста — 50 млн. євро:
ЛКП «Львівелектротранс» — 35 млн. євро для придбання 100 тролейбусів з автономним рухом та реконструкцію інфраструктури;
ЛКП Львівавтодор — 15 млн. євро на реконструкцію вулиці Шевченка.
Процентна ставка: 4,99 — 5,5%.
Строки погашення: 13 років, 3 роки — пільговий період.
Згідно з підписаними мандатними листами, IFC розглядатиме можливість надання кредиту у сумі до 15 млн. євро ЛКП «Львівавтодор», що планується вчинити в 2020—2021 роках, з метою фінансування відновлення вулиці Шевченка та іншої дорожньої інфраструктури, включаючи розширення розумних транспортних систем.
“Попередня ідея була закупити 100 електробусів, але враховуючи, що у нас є 130 км тролейбусної контактної мережі, тому для того, щоб оптимізувати витрати, було прийнято рішення закупити тролейбуси з автономним ходом, які зможуть заряджати свої батареї, коли їхатимуть під дротами, і виїжджати до 15 км з-під дротів. Це означає, що без добудови тролейбусних ліній ми зможемо забезпечити доїзди електротранспорту у густо заселені райони, де немає контактної мережі. В такий спосіб ми також зможемо оптимізувати рух тролейбусів і автобусів, щоб вони не дублювали одні одних. Отож, плануємо до кінця цього року пройти усі погодження і всі паперові процедури і провести тендер на закупівлю 100 тролейбусів, щоб вже з наступного року розпочалася поставка тролейбусів. Плануємо розбити терміни поставки на 3 роки, щоб це було планово і поступово і ми встигали належним чином підготувати базу обслуговування нових одиниць і провести навчання водіїв”, – розповів Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР.
За інформацією ЛКП «Львівелектротранс», станом на сьогодні, загальна кількість рухомого складу підприємства становить 208 одиниць. З них: трамваї — 137 (нові: берлінських — 30, Електрон — 9, старі: Татра КТ4 — 98), тролейбуси — 71 (нові: Електрон — 10, і 1 електробус, старі — 61). Також на балансі підприємства 82 кілометри трамвайної колії та контактної мережі, 130 кілометрів (два кабелі) тролейбусної контактної мережі і 19 тягових підстанцій.