Як пише “Четверта студія” з посиланням на “Джерела Трускавця”, про це свідчать цифри, оприлюднені на офіційному сайті Трускавецької міськради у звіті про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку міста за 2019 рік.
За підсумками минулого року Трускавець для відпочинку обрало на 5,6 % відпочивальників менше, ніж у 2018 році.
Динаміка кількості оздоровлених осіб протягом 2010-2019 рр.
Відвідуваність курорту іноземними громадянами також має нижчі показники У санаторно-курортних закладах у 2019 році відпочило 45,1 тис іноземних громадян, що на 13,3% менше.
Питома вага іноземців з країн, що найбільше відвідують Трускавець в загальній кількості відпочивальників – іноземців за 2019 рік, %
Найбільше відпочивальників було з Польщі, Білорусі, Азербайджану, Молдови, Ізраїлю, Росії та Туркменістану. Слід відзначити, що кількість туристів з Польщі, протягом останніх років має тенденцію до стрімкого зростання і становить 51% від кількості іноземних відпочивальників.
Нагадаємо, що обов’язок популяризувати Трускавець як курорт покладено на управління розвитку міста. На рекламу і промоційні заходи виділяються чималі кошти з бюджету: у 2018 році було профінансовано 1, 34 млн, у 2019 році майже 1, 7 млн грн з міської скарбнички! Однак, як бачимо, результат невтішний – Трускавець втрачає відпочивальників.
Не дають жодного ефекту і постійні закордонні вояжі трускавецького голови Андрія Кульчинського, які він позиціонує як особисту промоційну діяльність. Попри обіцянки мера – кількість туристів з-за кордону зменшується.
Наразі ж все, на що спромоглася міська влада – маніпулювання статистичними даними і постійне рапортування про небачений досі успіх. Трускавецький мер Андрій Кульчинський неодноразово заявляв про рекордну кількість відпочивальників у Трускавці в період його головування. Як з’ясувалося – брехав!
І ситуація не вселяє оптимізму. Бо Андрій Кульчинський й начальниця управління розвитку міста пані Скибак в унісон заявляють: їх цілком влаштовує маркетинг пліток – безкоштовна реклама, при якій інформація передається за методом «сарафанного радіо».
А через закриття кордонів і оголошення карантину у зв’язку з поширенням коронавірусу туристи з Польщі скасовують запланований відпочинок у Трускавці. Нагадаємо, що торік кількість польських відпочивальників склала 23 тис осіб.
Міські ж посадовці не в стані діяти на випередження. Жодної рекламної діяльності щодо популяризації нашого курорту, яка б спонукала внутрішнього туриста приїхати до Трускавця, не ведеться.
Якими ж є перспективи курорту за такого стану речей – питання риторичне. Очевидно, стагнації не уникнути.