Коли і на скільки зросте вартість проїзду у маршрутках Львова

Новини 29 Січня, 2020 3 347

Фото ілюстративне

Міський голова Львова Андрій Садовий активно заперечує можливе підвищення вартості проїзду у “жовтих” автобусах

З 15 січня у Львові зросла вартість проїзду у трамваях та тролейбусах, що одразу породило чутки і про підвищення вартості проїзду у маршрутках міста. Влада та перевізники “на камеру” ці чутки заперечили, однак оминути підвищення вартості проїзду у місті таки не вдасться. Тож від коли та наскільки зросте вартість проїзду – дізнавались журналісти Depo.Львів.

Вартість проїзду у трамваях та тролейбусах Львова зросла з 15 січня й суттєво – одразу на дві гривні. Тепер, щоб проїхатись у трамваї чи тролейбусі, мешканцям та гостям Львова доводиться викладати на дві гривні більше – аж сім гривень. Саме такою зараз є і вартість проїзду у маршрутках.

У міській раді таке підвищення вартості проїзду називають “коригуванням”.

Відповідно до рішення виконавчого комітету, якщо квиток придбаний у кіоску чи через електронні додатки — вартість становитиме 6 грн, а квиток придбаний у водія коштуватиме 7 грн.

Вартість разового квитка на проїзд у водія у міському електричному транспорті для студентів встановлено у розмірі 3,50 грн, а вартість разового квитка на проїзд у міському електричному транспорті для студентів — у розмірі 3 грн, якщо квиток придбаний у кіосках або у ЛКП “Львівелектротранс” на вул. Академіка А. Сахарова, 2, у вагоні через QR-коди приват 24, SMS-квитки, Bluetooth-квитки, термінали самообслуговування EasyPay.

Натомість вартість місячної проїзної картки не змінюється — 160 грн. Відповідно, придбавши місячний абонемент та здійснюючи по дві поїздки у будень (44 поїздки на місяць), вартість разового проїду становитиме 3 грн 60 коп. Водночас, якщо здійснювати 60 поїздок на місяць, маючи абонемент, вартість разового проїзду становитиме лише 2 грн 60 коп, заспокоюють чиновники.

Також залишається незмінним право на безкоштовний проїзд для усіх пільгових категорій, відповідно до чинного законодавства України, а також пенсіонерів за віком, учнів шкіл та осіб з інвалідністю 3-ої групи.

У перший день підвищення вартості проїзду, містяни у Львові влаштували акцію подяки міським чиновникам й роздавали пасажирам трамваїв та тролейбусів “садогривні”, закликаючи докласти 5 гривень і купити проїзний квиток. Популярності акція не мала й на суму оплати за проїзд не вплинула. Натомість ще раз показала чиновникам мерії байдужість львів’ян до комунальних проблем міста й готовність змиритись із будь-яким підвищенням. Показали це і громадські слухання, які відбулись ще у грудні, проте зібрали дуже небагато реальних мешканців міста. Більшість же, на жаль, і досі обмежується обуренням у Фейсбуці.

Проте на цю тему звернули увагу депутати Львівської міськради на крайній сесії. Вони спільно усіма фракціями виступили проти підвищення вартості проїзду й закликали Садового відмінити підвищення вартості проїзду. Проте традиційно проти виступила фракція “Самопомочі” Андрія Садового, який поки що зберігає більшість у Раді.

“Ми, депутати Львівської міської ради проти безпідставного підняття тарифу в трамваях та тролейбусах Львова. З 15 січня містяни платять за проїзд у електротранспорті 6 гривень, а у водія ціна квитка становить 7 гривень. Обіцянкою знехтували, адже напередодні львів’ян запевнили, що підвищать вартість проїзду лише після введення електронного квитка, проведення обліку пасажиропотоку та облаштування зупинок пунктами продажу квитків. Нічого з вищезазначеного виконано не було, тому підстав для підвищення вартості проїзду у електротранспорті немає”, – йдеться у зверненні.

За словами депутата Уляни Пак, нова ціна є безпідставною, бо не відповідає співвідношенню ціна-якість, а також жодне підвищення тарифів є недоцільним до запровадження електронного квитка. Саме тому депутати вимагають скасувати підвищення вартості квитка у електротранспорті та знизити тарифи до попередньої вартості.

Звісно, толку того з того звернення, як з козла молока, проте політичну позицію депутати засвідчили. Тим часом у Садового нарахували у львівському електротранспорті 100 мільйонів пасажирів за рік і запевнили, що трамваї дотримують графіків руху на усі 80%. Садовий ж похвалився, що у лютому Львів отримає 15 нових тролейбусів “Електрон”.

Водночас у місті одразу пішли чутки про те, що з лютого зросте і вартість проїзду у львівських маршрутках.

очікувати підвищення потрібно уже найближчим часом. Він закликав мешканців не ігнорувати громадські слухання. “На перших громадських слухань львів’ян було більше, ніж працівників АТП. Так нам вдалось відстояти теперішній тариф. Ціна на маршрутки скоро підвищиться, можливо на 2 грн. Щоб не допустити такого росту вартості, закликаю прийти на друге громадське слухання, яке скоро відбудеться у Львові, задля безпосереднього недопущення підняття цін без покращення якості”, – додав депутат. На момент написання цього матеріалу дати проведення громадських слухань ще не оголошено.

Депутат також нагадав про обіцянку мера впровадження електронного квитка у Львові ще до кінця 2019 року, адже за це у міській раді Львова знову успішно забули.

Водночас мер Львова Андрій Садовий традиційно вирішив зіграти на випередження й заявив про те, що не бачить підстав для підняття вартості проїзду у маршрутках. Традиційно, при цьому, розповівши казочку про те, як у Львові покращується стан справ у транспорті. Проте у Львові не секрет, що якщо Садовий заявляє таке, що ціна точно зросте, а мер вийде до “власних” журналістів, покиває пальчиком і скаже: “А я був проти”. Й рішення про підвищення проїзду підпише його заступник.

Саме таким чином Садовий уже роками тримає імідж захисника простого львів’янина. Та й перевізники “не на камеру” кажуть, що очікувати збільшення вартості проїзду треба орієнтовно з 20 лютого.

Коментарі

Позначки: , , ,