Забезпечення якості освіти на певній території є завданням органів місцевого самоврядування, яке виконується шляхом ефективного здійснення відповідних повноважень.
Про це інформує Управління Державної служби якості освіти у Львівській області, пише Четверта студія.
Якість освіти на місцевому рівні забезпечується створенням дієвої цілісної системи закладів освіти, формуванням професійних керівників, розвитком педагогічного потенціалу, ефективним управлінням освітою в громаді.
Щоб ефективно управляти освітою у громаді та ухвалювати обґрунтовані рішення, засновнику необхідно володіти інформацією про стан справ у закладах. Таку інформацію засновнику можуть надати результати інституційного аудиту – нової для України процедури вивчення діяльності школи.
Аудит включає дві процедури:
1) оцінювання якості освітніх та управлінських процесів і внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі;
2) перевірку додержання закладом вимог законодавства у сфері освіти.
Місія аудиту – допомогти школам підвищити якість їхньої діяльності та сприяти зростанню суспільної довіри до освіти.
Управління Державної служби якості освіти у Львівській області у співпраці з ініціативою «Система забезпечення якості освіти» сьогодні, 03 лютого 2022 року, провели семінар в режимі онлайн для керівників та заступників керівників територіальних громад, керівників органів управління освітою, депутатів місцевих рад, директорів та педагогів закладів загальної середньої освіти.
Учасниками заходу були керівники та заступники керівників територіальних громад, керівники органів управління освітою, депутати місцевих рад, директори та педагоги закладів загальної середньої освіти (бл.300 осіб).
У вітальному слові Іван Юрійчук, заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Державної служби якості освіти України, наголосив, що підтримка, надання допомоги на шляху розбудови якісної освіти та якісної освітньої діяльності у територіальних громадах залишаються у пріоритеті Державної служби якості освіти України.
Спікерка Анна Пуцова, експертка ініціативи «Система забезпечення якості освіти», сфокусувала увагу на:
– процедурі інституційного аудиту;
– участі засновника в установчій зустрічі на початку аудиту;
– ролі засновника школи на різних етапах аудиту;
– документації, яку отримає школа і засновник після аудиту;
– рекомендованому алгоритмі дій для засновника після завершення інституційного аудиту.
Валентина Загрева, начальник управління Державної служби якості освіти у Львівській області, зазначила: «Якісна школа – це спільні зусилля засновника, директора, вчителів, учнів та батьків. Кожен відіграє важливу роль у процесі розвитку якісного закладу освіти».
Сфокусовано увагу на:
– процедурі інституційного аудиту;
– участі засновника в установчій зустрічі на початку аудиту;
– ролі засновника школи на різних етапах аудиту;
– документації, яку отримає школа і засновник після аудиту;
– рекомендованому алгоритмі дій для засновника після завершення інституційного аудиту.
Інформація, отримана за підсумками інституційного аудиту, допоможе засновнику:
– ефективно управляти мережею закладів та розподіляти фінанси;
– об’єктивно оцінити стан освіти та формувати стратегію її розвитку.
Інституційний аудит – це можливість для засновників та керівників закладів зрозуміти точку відліку, з якої потрібно разом рухатись до покращенні якості освітніх послуг у громаді.
Важливим чинником залишається й налагодження ефективної комунікації та зворотного зв’язку.
Синергія між директором закладу освіти, педагогами, учнями, їхніми батьками, засновником – запорука розвитку якісної освіти та сталого розвитку громади.
Довідково:
Державна служба якості освіти України спільно з ініціативою «Система забезпечення якості освіти», яка впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), запустила інформаційну кампанію про систему забезпечення якості освіти в українських школах.
У межах кампанії Державна служба якості освіти створила інформаційний ресурс та анімовані відеоролики про те, що таке якісна школа та система забезпечення якості освіти, впровадженням якої займається Служба.
«Інституційний аудит школи: що варто знати засновнику закладу загальної середньої освіти»