2022 рік не приніс відчутних змін у роботі громадського транспорту Львова, найбільше розчарування – відсутність прогресу у розгортанні системи е-квитка, а найбільше досягнення – збереження роботи мережі перевезень у складний період військового стану та зростання цін на пальне. “Еспресо.Захід” зібрав декілька думок експертів пов’язаних з транспортом Львова про оцінку роботи за цей рік, пише Четверта студія.
Голова комісії транспорту, зв’язку і міської мобільності Львівської міськради Ігор Зінкевич вважає, що цей рік по багатьох питаннях пов’язаних з транспортом був провальним. Однак, якщо говорити про виклики, які принесла війна, то тут вже, на думку Зінкевича, чиновники справилися в цілому задовільно, швидко реагуючи на посталі проблеми.
“Мої головні розчарування – це е-квиток (повністю провалили), паркування, система ремонту доріг (коли паралізуємо цілі райони і робимо збитковими ті чи інші маршрути). Ми не виконали План сталої мобільності, не здійснили всі ті роботи, які мали бути здійснені, багато пунктів прострочені. Більшу половину року чиновники не з’являлися на розмови з депутатами. Є така інформація, що міський голова заборонив їм це робити. Лише з серпня почалася якась спільна робота. Загалом для транспорту Львова – це провальний рік, бо попри складну ситуацію та військовий стан, чиновники мали достатньо вільного часу, щоб напрацювати концепції програм, мати чіткі стратегії, щоб всі розуміли, куди ми рухаємося. Якщо б це все зводилося до питання фінансування та військового стану, я б зрозумів, чому так, але ж насправді мова йде про розумову роботу людей, які відповідають за це. Адже розроблено багато програм та різних концепцій, в тому числі на нашій комісії, які могли б покращити транспорт у місті без якихось значних фінансових вкладень. Просто треба відповідальність брати на себе за свої рішення, але у нас чиновники не звикли до цього, тому у багатьох речах лиш звинувачують попередників”, – сказав Ігор Зінкевич.
Депутат Львівської міської ради та член комісії транспорту, зв’язку і міської мобільності Володимир Лесик вважає, що цей рік складно порівнювати з попередніми, оскільки через війну він особливий і тому порівняння можуть бути недоречними. Адже багато речей залежали не від позиції чиновників, а від ситуації у країні.
“Прилетіла ракета, вимкнули світло, трамваї і тролейбуси стоять. Хто винен? Ми живемо у військовий час, тому тут складно щось порівнювати і робити однозначні висновки. Однак безперечно, що варто підкреслити про відсутність зрушень у запровадженні е-квитка, який є важливим проєктом у плані покращення громадського транспорту міста. Важко навіть сказати, на якому етапі він зараз, коли чекати повноцінного запуску і що з ним зараз відбувається?”, – говорить Володимир Лесик.
Екскерівник запровадження е-квитка у Львові Сергій Журбенко також поділяє думку, що цей рік не можна якось однозначно оцінити.
“Важко оцінювати з огляду на воєнний стан. У таких умовах, я думаю, що не можна казати про зовсім провальний рік, але зрушень особливих також не відбулося. Найважливіше досягнення, що таки зберегли громадський транспорт, він працює, хоч з війною з’явилося багато проблем і ціни на пальне негативно вплинули на автобусні перевезення, не всі маршрути курсують. Загалом, думаю, що на трійку справилися. Немає руху вперед, але й назад сильно не відійшли, тому це швидше рік простою для транспорту Львова”, – вважає Сергій Журбенко.
Експерт у темі електротранспорту, активіст та керівник ГО “Львів’яни за електротранспорт” Антон Лягушкін звернув увагу на те, що львівський громадський транспорт у цей рік свійського стану спрацював значно краще, ніж транспорт столиці.
“Відключення від електрики трамваїв та тролейбусів у Києві мало гірші наслідки, ніж у Львові. У нас, на щастя, після атак досить швидко запускали електротранспорт. Як приклад, ситуація 29 грудня, коли вже буквально за кілька годин вдалося знову відновити роботу трамваїв та тролейбусів”, – каже Антон Лягушкін.
Транспортний експерт, голова ГО “За якісний транспорт” Святослав Товстига також посередньо оцінив роботу чиновників цього року у плані транспортних покращень.
“Якщо резюмувати, то рік можна підсумувати наступним чином: нічого глобального в місті не змінилось, нових глобальних проєктів не розпочато. Але при цьому і не використано можливості зменшення пасажиропотоків для вирішення проблеми із не якісним громадським транспортом. При цьому, відзначу, що вдалось подолати кризу із великою кількістю внутрішньо-переміщених осіб, коли водії автобусів 24/7 перевозили людей в межах області і до кордону із Республікою Польща”, – підсумував Святослав Товстига.