Як пише “Четверта студія з посиланням на “Джерела Трускавця”, про те, на якому етапі перебуває «Картка дрогобичанина», які саме пільги отримають жителі міста і що міська влада очікує отримати від упровадження квитка розповів керівник проєкту «Дрогобич. Смарт.Сіті» Станіслав Гайдер, – пише ІА Дивись.info
Електронний квиток забезпечує можливість безготівкової оплати проїзду, натомість картка жителя міста передбачає розширений спектр послуг: від знижки на оплату комунальних послуг до відвідування розважальних закладів за спецціною.
«Але «картка дрогобичанина» включатиме і електронний квиток, – пояснює Станіслав Гайдер. – В картці буде прописаний UID електронного квитка. Електронний квиток діятиме на всьому міському транспорті, але ми також ведемо перемовини з міжміськими перевізниками, щоб долучити їх до процесу. Низка підприємців Дрогобича вже підписали з нами партнерську угоду,згідно з якою вони зобов’язуються надавати мешканцям послуги за зниженою ціною в обмін на створення доброго імені бренду та партнерські права. Серед партнерів – заклади харчування, культури та дозвілля, комунальні заклади».
Підприємець, який стане партнером «Дрогобич.Смарт.Сіті», зможе розширити свою клієнтську базу. Адже ті мешканці, котрі не були знайомі з конкретним закладом, побачать його у переліку партнерів проєкту і, ймовірно, захочуть скористатися належною знижкою.
«Наприклад, працює у Дрогобичі квест-кімната. Якщо вона стане нашим партнером, повідомлення про це висітиме на дверях закладу – «партнер картки містянина», – каже очільник проєкту. – Дрогобичани приходитимуть до закладу, показуватимуть картку, працівник квест-кімнати звірятиме ім’я та прізвище та нараховуватиме знижку, приміром, 20%. Зверталися також підприємці із закладів харчування, згідні внести в базу перелік пільговиків і видавати чек на суму мінус 5%».
Станіслав Гайдер зауважує, що партнерство для підприємців – не благодійність.
«Закладам це цікаво з точки зору політики бренду і конкурентноздатності. Якщо дрогобичанин матиме вибір: піти у квест-кімнату, яка є партнером «Дрогобич.Смарт.Сіті» і пропонує знижку, або піти до другого підприємця, у якого ціни вищі, логічно, що він обере перший варіант. За рахунок цього підприємці також зможуть розшири свою клієнську базу, – пояснює Гайдер. – Грає роль і людський фактор: якщо мешканець ніколи не відвідував якогось закладу, а тепер дізнався, що має знижку на відвідування, то закономірно, що він зацікавиться і прийде туди вперше».
Зараз картка проходить тестування на функціональність у транспорті. Термінали, у яких пасажири зможуть валідувати квитки, проходять прошивку, спеціалісти готують їх до запуску.
«Пасажирооблік – це найскладніший етап у впровадженні картки. Коли ми впевнимося, що система налагоджена ефективно, запускаємо перший етап – картку містянина, яка передбачатиме знижки і безкоштовний для пільгових категорій населення. Наступний етап – проїзний квиток з можливістю накопичення бонусів від поїздок, а тоді підключення знижок на всі інші сфери послуг, – пояснює Станіслав Гайдер. – При цьому пасажири також зможуть розраховуватися готівкою. Водій видаватиме пасажиру чек, надрукувавши його через термінал, що буде розміщений поруч з водійським кріслом».
Пільговикам картки видадуть безоплатно, всі інші сплачуватимуть символічну суму.
«Для того, щоб отримати картку дрогобичанина, громадянам треба звернутися у банк. Пільговики і клієнти банків отримають картку безкоштовно, для решти передбачена символічна плата за тарифами фінустанови, – розповідає керівник проєкту. – Переказати гроші на «Картку дрогобичанина» можна за допомогою онлайн-банкінгу (Easy-Pay, Pryvat24), а також у спеціальних терміналів поруч зупинок, що є партнерами «Дрогобич.Смарт.Сіті».
Зазначимо також, що на сайті Дрогобицької міської ради у розділі «Smart City» мешканці мають можливість записати дитину до школи, дитячого садка, на гурток, скористатися послугами ЦНАПу, повідомити про житлово-комунальну проблем, записатися на прийом до лікаря, підписати декларацію, з’ясувати рівень атмосферного забруднення повітря тощо.
Довідка. Нотою закону від 22 лютого 2016 року Верховна Рада затвердила Законопроект №4121, який дозволяє владі на місцях впроваджувати систему безготівкового проїзду. За неповні чотири роки «електронний квиток» встигли запровадити Київ, Дніпро, Тернопіль, Вінниця, Мукачево та низка інших.
У Львові ж картку обіцяли впровадити ще у 2018 році.
У світі електронні квитки для проїзду у транспорті почали впроваджуватися ще кілька десятиліть тому. Країнами-новаторами стали Фінляндія та Естонія. У Таллінні, наприклад, за придбання картки вперше треба заплатити 2 символічні євро, надалі ж пасажир користується нею без плати за комісію, прикладаючи девайс до валідатора. Завдяки впровадженню е-квитка Східна Європа та країни Балтії змогли оптимізувати пасажиропотік та перевезення і значно спростили пересування для жителів і гостів міста.