Новини

Дорога Львів – Краковець буде платною

В Україні в недалекому майбутньому з’явиться декілька платних доріг. Першою стане ділянка Київ – Біла Церква, робота над проектною документацією вже триває.

У чому особливість концесійних доріг і скільки може коштувати проїзд ними, розповів колишній заступник міністра інфраструктури України, експерт із транспортних питань Олександр Кава, передає 1News.

Він нагадав, що концесійні дороги будуються приватним інвестором, експлуатуються протягом 20-30 років, після чого передаються в державну власність. За період експлуатації інвестор окупає свої вкладення, стягуючи плату за проїзд.

За словами Кави, такі проекти в Україні можливі, але їхній масштаб не потрібно переоцінювати: “У нас політики дуже часто спекулювали заявами, обіцяючи дороги на тисячі кілометрів, які будуть побудовані за рахунок концесіонерів. У Польщі, яка за рівнем економічного розвитку нині далеко попереду України, всього лише 300 км доріг, які побудовані на умовах концесії”.

“В Україні такі дороги можуть з’явитися, але на невеликих відстанях. Наприклад від Києва до Білої Церкви по новій трасі. Зараз “Укравтодор” працює над підготовкою проектної документації цієї дороги. Також на умовах концесії планується побудувати дорогу від Львова до кордону з Польщею. Ще може бути 3-4 проекти, але не більше”, – пояснив він.

Коментуючи вартість проїзду концесійними дорогами, Кава зазначив, що в Європі водії платять приблизно 7-8 євроцентів за 1 км шляху.

“Це досить невеликі гроші для легкових автомобілів. Концесіонери йдуть на те, щоб надавати різні тарифні плани. Наприклад, тим, хто користується дорогою часто, надаються значні знижки. Тому я думаю, що ціна на ділянці Київ-Біла Церква довжиною 60 км буде на рівні 3-4 л бензину”, – заявив він.

“Нова дорога Київ – Біла Церква йтиме в обхід всіх населених пунктів. Відповідно, не потрібно буде знижувати швидкість до 50 км/год. По-друге, там буде по три смуги руху в кожному напрямку, дозволена швидкість руху – 130 км/год. Вартість проїзду буде прирівнюваною до вартості зекономленого пального і часу”, – підсумував експерт.

Як повідомлялося, про будівництво першої платної дороги Львів-Краковець почали говорити ще у 2015 році. Тоді “Укравтодор” вперше оголосив концесійний конкурс на будівництво дороги Львів – Краковець. Проте у вересні того ж року конкурсна міжвідомча комісія відхилила заявки обох претендентів – українського консорціуму “Концесійні транспортні магістралі” і французької Bouygues, пояснивши це тим, що компанії нібито не спроможні забезпечити необхідне фінансування будівництва. Після того Мінінфраструктури вирішило внести зміни у законодавство перш, ніж оголошувати повторний конкурс.

Аж через рік, 27 лютого 2017 року парламент ухвалив закон “Про внесення змін у деякі законодавчі акти України у сфері будівництва та експлуатації автомобільних доріг” (реєстраційний номер 6766), яким дозволяється будувати та експлуатувати автомобільні дороги на умовах концесійного договору.

У 2018 році міністр інфраструктури України Володимир Омелян ще у липні заявив, що  будівництво дороги має розпочатися на початку 2019 року. Тоді, в інтерв’ю одному з українських видань, він зазначив:

“Сподіваємося, що пілотними будуть концесійні дороги Львів-Краковець і Київ-Умань, це буде складовою автобану, що з’єднає Балтійське і Чорне море, так званий «Go Highway» з Гданська до Одеси. Але нагадую, що концесійні дороги будуть будуватися паралельно до існуючих безкоштовних. У кожного буде вибір: чи він їде довшою, не зовсім зручною дорогою, чи вибирає європейський автобан, але за це платить гроші”.

Де проходитиме платна дорога Львів-Краковець?

Відповідно до закону, в Україні дозволяється будівництво платних доріг (хоча наразі таких у нас немає), проте, згідно з вимогами, водіям повинен бути забезпечений альтернативний проїзд автомобілів безоплатним шляхом.

Згідно з попередньою інформацією, нова платна дорога пролягатиме у напрямку Львів-Краковець і сполучатиме Міжнародний автомобільний пункт пропуску “Корчова-Краковець” зі Львовом. Траса оминатиме такі населені пункти як Наконечне, Наконечне 2, Яворів, Івано-Франкове та Львів (північний об’їзд міста). Загальна протяжність нової дороги становитиме 84,4 км.

Фото: vsetutpl.com

Дорога Львів-Краковець буде побудована за категорією 1-А, що передбачає 4 смуги руху. Орієнтовна швидкість руху на автобані становитиме 120 км/год.

Скільки насправді коштуватиме проїзд платною дорогою Львів-Краковець?

Міністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв’ю одному з телеканалів оголосив ціну проїзду платною дорогою Львів-Краковець, будівництво якої планують розпочати вже у 2019 році. Як зазначив міністр, ціна за проїзд становитиме не менше 20-70 євроцентів за кілометр, тобто 6,50 – 22,90 грн/км:

“У випадку України, європейських країн, де практикується платні автобани, вартість кілометра проїзду буде варіюватися між 20-70 євроцентами. Зараз йде дискусія”, – сказав Омелян.

Коментарі

Ольга Корнієнко

Share
Published by
Ольга Корнієнко

Recent Posts

У Яворові відкрили пам’ятний знак

«Алея пам'яті Героїв Яворівської громади»

2 години тому

У Львові можуть закритись 50 ресторанів

Дивне повідомлення власника мережі Фест

3 години тому