Новини

Чи очікувати невдовзі подешевшання іномарок?

Згідно з угодою про зону вільної торгівлі України та ЄС, ставки повинні повністю “обнулитися” після закінчення 7-річного перехідного періоду. Виключенням є машини з об’ємом двигуна понад 1000 см3, але не більше 1500 см3 – на ці авто перехідний період встановлений на рівні 10 років.

У вересні Мінекономіки опублікувало таблицю, яка регламентує рівень ставок ввізного мита України, тобто розмитнення автомобілів. Варто одразу відзначити, що у 2018 році ставки ввізного мита для нових легкових автомобілів походженням з країн Євросоюзу знизяться несуттєво і на вартість розмитнення майже не вплинуть.

Якщо взяти як приклад бензинові авто, то ситуація з митами наступного року виглядатиме наступним чином:

  • Для авто з робочим об’ємом не більше 1000 см3 треба буде заплатити 6,3% від митної вартості (у 2017 році було 7,5%).
  • З об’ємом понад 1000 см3, але не більш як 1500 см3 – 7,3% від митної вартості (поточного року – 8,2%).
  • З робочим об’ємом понад 1500 см3, але не більше 2 200 см3 – 5% від митної вартості (було 7,5%).
  • З об’ємом більше 2 200 см3, але не більше 3000 см3 – 5% від митної вартості (у 2017 році було 7,5%).
  • На авто об’ємом понад 3 літри жодних змін не відбудеться. Як було 5%, так і залишиться. При цьому це стосується всіх авто, а не тільки тих, що імпортуються з ЄС.

Якщо відходити від цифр, то зниження мита на вказаний відсоток не матиме великого впливу на вартість розмитнення авто, оскільки крім мита необхідно ще сплатити акциз, ПДВ (20% – ЕП) та збір у Пенсійний фонд. Саме останні платежі, а не мита, мають значний вплив на кінцеву вартість розмитнення авто.

Якщо брати як приклад нове авто вартістю 10 тисяч доларів об’ємом двигуна 1,6 л., то при розмитненні доведеться заплатити 2 тисячі доларів НДС, близько 500 доларів акцизу та 500 доларів мита.

Крім цього в залежності від вартості авто треба ще сплатити від 3 до 5% пенсійного збору.

Зниження мита не суттєво вплине на загальну вартість розмитнення та на кінцеву ціну, адже крім мита необхідно сплатити й інші податки.

Погоджується з цим і генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

“Суттєво це ситуацію не змінює. Якби цього зниження не відбувалося, то можна було сказати, що авто могли навіть трохи подорожчати. Тому що щороку на авто в ЄС і в усьому світі вводяться нові вимоги з безпеки, питань екології та вони, за великим рахунком, дорожчають”, – каже Назаренко.

“Тобто авто щороку стають дорожчими і від того, що знижується мито, звичайно, авто не подешевшають. Це призведе до певної компенсації, ось і все”, – сказав він.

Коментарі

Олег Довганик

Share
Published by
Олег Довганик

Recent Posts

У Яворові відкрили пам’ятний знак

«Алея пам'яті Героїв Яворівської громади»

2 години тому

У Львові можуть закритись 50 ресторанів

Дивне повідомлення власника мережі Фест

3 години тому