Згідно з угодою про зону вільної торгівлі України та ЄС, ставки повинні повністю “обнулитися” після закінчення 7-річного перехідного періоду. Виключенням є машини з об’ємом двигуна понад 1000 см3, але не більше 1500 см3 – на ці авто перехідний період встановлений на рівні 10 років.
У вересні Мінекономіки опублікувало таблицю, яка регламентує рівень ставок ввізного мита України, тобто розмитнення автомобілів. Варто одразу відзначити, що у 2018 році ставки ввізного мита для нових легкових автомобілів походженням з країн Євросоюзу знизяться несуттєво і на вартість розмитнення майже не вплинуть.
Якщо взяти як приклад бензинові авто, то ситуація з митами наступного року виглядатиме наступним чином:
Якщо відходити від цифр, то зниження мита на вказаний відсоток не матиме великого впливу на вартість розмитнення авто, оскільки крім мита необхідно ще сплатити акциз, ПДВ (20% – ЕП) та збір у Пенсійний фонд. Саме останні платежі, а не мита, мають значний вплив на кінцеву вартість розмитнення авто.
Якщо брати як приклад нове авто вартістю 10 тисяч доларів об’ємом двигуна 1,6 л., то при розмитненні доведеться заплатити 2 тисячі доларів НДС, близько 500 доларів акцизу та 500 доларів мита.
Крім цього в залежності від вартості авто треба ще сплатити від 3 до 5% пенсійного збору.
Зниження мита не суттєво вплине на загальну вартість розмитнення та на кінцеву ціну, адже крім мита необхідно сплатити й інші податки.
Погоджується з цим і генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
“Суттєво це ситуацію не змінює. Якби цього зниження не відбувалося, то можна було сказати, що авто могли навіть трохи подорожчати. Тому що щороку на авто в ЄС і в усьому світі вводяться нові вимоги з безпеки, питань екології та вони, за великим рахунком, дорожчають”, – каже Назаренко.
“Тобто авто щороку стають дорожчими і від того, що знижується мито, звичайно, авто не подешевшають. Це призведе до певної компенсації, ось і все”, – сказав він.