У Верховній раді України зареєстрований Законопроект №2804 “Про засади адміністративно-територіального устрою України”, який передбачає, що статус міста має бути населенний пункт, в якому проживає 20 тисяч мешканців, а селищем – 5 тисяч. У разі прийняття депутатами ВР України цього законопроекту статус міста може втратити Буськ, а Олесько – селище.
Як пише “Четверта студія”, про це – у публікації “Буського меда порталу”.
Ми запитали у міського голови Буська та голови районної ради (за освітою історика), як вони сприймають можливі зміни.
Міський голова Буська Ростислав СЛІПЕЦЬ:
– У пояснювальній записці до законопроекту, опублікованій на сайті Кабміну, йдеться, що закон встановлює порядок створення та ліквідації адміністративно-територіальних одиниць, зміни їх меж, віднесення їх до категорії сіл, селищ, міст, перейменування населених пунктів тощо. Але цей законопроект навіть не мав жодного публічного обговорення. Як може Буськ стати селищем? Для чого і що це? Я вважаю, що громадськість намагаються цим законопроектом відволікти увагу людей від прийняття земельної реформи в Україні. Тому робиться все можливе, щоб люди почали розмови на іншу тему. Сподіваюсь, що «реформатори» не приймуть цей законопроект.
Голова Буської районної ради Богдан ГЛОВА:
– Законопроект №2804, що подав Кабмін до Верховної Ради України з метою підняти поріг кількості жителів для статусу міста в межах 20 тис. жителів є досить дивним. Так виглядає, що ідемо до російського варіанту, бо там ще більше. Звісно вже навіть не буду детально обговорювати історичні традиції українців щодо формування міст, отримання Магдебурзького права та інше. До прикладу, письмова згадка про Буськ 1097р. ще в «Повісті временних літ» разом з Белзом швидше за Москву. Мовою оригіналу звучить: «И не смѣ Давыдъ стати противу Василкову брату, Володарю, и затворися в Бужьскѣ, и Володарь оступи и́ в городѣ». Тобто вже тоді Буськ згадується як місто. І така історія в багатьох міст України. Але кого це цікавить.
По цьому проекту навіть не проконсультувались з Асоціаціями місцевих рад, не робили навіть умовних зборів органів місцевого самоврядування з даного питання, тому така пропозиція Уряду для місцевого самоврядування стала несподіванкою. Якщо брати систему розподілу коштів, то вона є відмінною лише для міст обласного значення та обласних центрів. Для простих міст, чи районних центрів система надходження коштів у міські ради така ж, як у селищні чи сільські. Тому для чого це робити і лишній раз збурювати населення мені особисто не зрозуміло. Можливо щоб відвернути увагу від загрозливих законів, які подаються на замовлення олігархів. Наприклад Закону про працю, який Кабмін зареєстрував 28 грудня 2019 року, реєстраційний номер 2708. Цей закон надзвичайно ущемляє права простих працівників і збільшує права роботодавців. Працівник за цим законом практично безправний. Недопрацьована і медична реформа. З першого квітня відсутня медсубвенція і лікарі вторинки, за цією реформою, мають заробляти за надану послугу. На перший погляд ніби правильно, проте одні відділи по НСЗУ прописані як надавачі послуг, а про інші забули (дитяче, інфекційне та інші…). Наробили кульбітів і з розподілом плати за газ, де абонентам, які не користувались газом приходять астрономічні платіжки за транспортування газу по мережах, які люди прокладали за власні кошти. Можна перераховувати багато речей, які слід терміново доопрацювати, закінчуючи земельною реформою і навіть закодуванням українських каналів при змові трьох олігархів, що є загрозою в час жорстокої інформаційної війни з Росією. Але маємо те що маємо.
Варто відзначити, що сьогодні на сесії Львівської обласної ради депутати прийняли Звернення до Президента України, Верховної ради України про необхідність зняття з розгляду законопроекту «Про засади адміністративно-територіального устрою України».