4 з 10 підприємців в онлайні вважають, що їхній бізнес не готовий до можливих карантинних обмежень. У середньому кожен підприємець в онлайні має 17 успішних угод на місяць. Лише 7% стверджують, що відгуки ефективніші за рекламу. Опитування OLX понад 2 тисяч підприємців напередодні бізнес-сезону показало, чи готові власники до можливих карантинних обмежень і як складаються відносини підприємців та їхніх клієнтів в Україні. Про це пише Четверта студія з посиланням на прес-службу компанії.
Онлайн-бізнес VS карантин
Напередодні активного бізнес-сезону попри можливі карантинні обмеження підприємці продовжують розвивати своє діло в онлайні. Звісно, переваги у тих, хто пропонує локальну продукцію і послуги або ж взагалі має власне підприємство.
42% підприємців вважають, що їхній бізнес не готовий до чергового локдауну, у той час, як інші продовжують шукати правильні рішення. Серед них:
Портрет бізнес-продавця в інтернеті
З початком осені стартував і осінній сезон шопінгу зі зміною гардеробу, підготовки авто та пошуку житла. Тож нині найпопулярніші категорії для ведення бізнесу — продаж одягу та взуття, оренда та продаж нерухомості, автозапчастини, а також дитячі товари.
93% онлайн-бізнесів зазначають, що їхній щомісячний прибуток з урахуванням всіх витрат та сплат податків не перевищує 20 тис. грн. Ще 5% отримують від 20 до 50 тис. грн, інші — понад 50 тис. грн.
У середньому у підприємців проходить 17 успішних угод на місяць. Деякі ж мають рекордні показники — 90-99 виконаних замовлень. Цікаво, що попри середній показник постійних клієнтів — 9 щомісяця, існують випадки, коли понад 90 лояльних людей зверталися до власників бізнесу за повторним отриманням послуг чи придбанням товарів.
Спілкування з клієнтами
Для 42% підприємців розвиток та підтримання репутації – це важлива частина їхнього бізнесу. Кожен третій вважає, що позитивний імідж важливіший за прибуток та продажі. Не цікавляться питанням репутації свого діла лише 6% власників. Водночас поки тільки половині клієнтів важлива екологічність бізнесу. Так, 39% підприємців намагаються зробити товар чи послуги, які надають, екологічно чистими. І ще 11% чекають сприятливих умов, коли їхнє підприємство зможе запропонувати екологічну альтернативу. 23% стверджують, що їхнім клієнтам це не принципово, але все одно вважають екологічність майбутнім напрямом розвитку свого бізнесу.
8 з 10 власників бізнесу постійно слідкують за зверненнями клієнтів й оперативно відповідають у чаті платформи чи дзвінком. 57% найчастіше розміщують онлайн-оголошення та спілкуються з потенційними покупцями через смартфон. До речі, 8 з 10 власників роблять це самостійно. 68% вважають, що спілкування приносить позитивні враження, 23% відчувають і позитив, і стрес, у той час, коли 2% мають ті чи інші труднощі у комунікації з клієнтами.
Найбільше клієнтів цінують за:
У відповідь кожний сьомий підприємець готовий надати лояльному клієнту знижку. Ще 34% — оформлять замовлення позачергово чи в неробочі години, а 26% — у разі потреби доставлять товар безкоштовно.
Опитування підприємців на OLX показало, що 61% дратується, коли клієнт довго розпитує про товар й у результаті не купує його. 37% переживають через грубе та агресивне спілкування, а кожному четвертому власнику не подобаються прохання про знижку. Ще серед частих причин негативу з боку бізнесу — ситуації, коли покупці не забирають товар у відділенні обраної ними транспортної компанії. Попри це 56%, навіть відчуваючи дратівливість, не готові відмовитися від клієнта.
Пріоритети у спілкуванні
2 з 3 підприємців вважають доброзичливість головною у спілкуванні з клієнтом. Ще 63% — відзначають, що вкрай важливо знатися на товарі чи послузі, а 37% — називають пріоритетом гнучкість та вміння пропонувати нестандартні варіанти покупцю.
35% представників онлайн-бізнесу не просять клієнта залишити відгук. І тільки 7% вважають, що позитивний зворотний зв’язок може бути ефективнішим за оптимізовану рекламу. Водночас 57% думають, що доцільніше інвестувати в онлайн-рекламу (у тому числі рекламні пакети на сайтах оголошень). 65% дотримуються правила: “Роби якісно і люди самі прийдуть”.
Радує й факт турботи бізнесів про безпеку клієнтів. Так, 32% використовують вбудовані інструменти на платформах, як от OLX Доставка, яка дозволяє не розголошувати платіжні дані учасників угоди та робить шопінг безпечним. 12% залишають питання безпеки на стороні клієнта.