У селах Космирин та Стінка у Бучацькому районі, на Тернопільщині, короновірусом заразилися «кашкетники» – представники самобутньої релігійної спільноти, які прагнуть жити віддалено від світу, від благ цивілізації, дотримуючись біблійних правд.
Як пише «Четверта студія», про це повідомляє РІСУ.
– Ми їх просили не виходити з дому. Якби вони дотримувалися вимог, то може б такого не було. А вони зразу не дуже слухали, – говорить перший заступник голови Бучацької райдержадміністрації Богдан Бейко про поширення COVID-19 у селах Стінка та Космирин, де проживають релігійні громади, відомі як “кашкетники” або “аміші”. У цих селах інфіковані багатодітні родини, пресвітер, а також медпрацівники з амбулаторії. Влада і медики кажуть, що спілкуватися з віруючими непросто. Вони спершу не прислухались до карантинних рекомендації і не вірили у страшну хворобу. Зараз, коли кількість хворих збільшується, люди почали йти на діалог.
У районі підтверджено 23 випадки COVID-19. За даними районного штабу з надзвичайних ситуацій, у Бучацькому районі більшість інфікованих із сіл Космирин (16 випадків) і Стінка (3 випадки), де проживають релігійні громади, яких називають “кашкетники”.
Зараз місцева влада і медики ведуть діалог з віруючими про те, щоб вони проходили медобстеження та дотримувались карантинних вимог і обмежень.
– Ми стараємось якось погасити спалах захворювання у цій зоні, – веде мову Богдан Бейко. –Стараємося їх обмежити, але то такий контингент трохи тяжкий, вони не дослухаються до порад.
Серед віруючих Стінки та Космирина є “світлі” і “темні”, пояснює пан Бейко. “Світлі” живуть багатше і більш цивілізовано, а “темні” відмовилися від всіх сучасних благ – електрики, газу, засобів зв’язку.
– Ми пішли на контакт із пресвітером “світлих”, і він прислухався до рекомендацій, – каже перший заступник голови РДА, – До речі, захворів якраз пресвітер “темних”, він у лікарні у Івано-Франківську. Стараємось якось до людей доносити інформацію. І мені здається, вони почали розуміти і йти на контакт. Але все одно порушень багато.
Раніше вони не вірили, їм говорили: “Дивіться ваш проповідник хворий”, а вони відповідали: “Ні, він не хворий. А коли виникла більш глобальна ситуація, до людей почало доходити. COVID-19 – у вагітної, її чоловіка і 5 дітей Серед інфікованих віруючих є діти і дорослі, а також медпрацівники амбулаторії зі Стінки. Всі вони наразі перебувають вдома. Госпіталізовані лише двоє людей – пресвітер і один чоловік зі “світлих”. Його забрали до лікарні в Тернопіль. COVID-19 також підтверджено у його вагітної жінки і 5 дітей, – повідомив Богдан Бейко. Що стало джерелом поширення хвороби у Бучацькому районі, пан Бейко не знає.
– Є інформація що до “світлих” приїжджали з Рівненщини, нібито на хрестини, – каже він. – А ще багато людей повернулися з заробітків з-за кордону… Звідки це все пішло, тяжко сказати.
Хто такі кашкетники?
Самобутня релігійна спільнота п’ятидесятницького походження існує в деяких наддністрянських селах Івано-Франківської і Тернопільської областей. Представники цієї спільноти живуть у селах Мостище, Будзин і Делева Тлумацького р-ну Івано-Франківщини, а також Сновидів, Возилів, Cтінка, Космирин і Соколів Бучацького р-ну Тернопільщини. Місцеві жителі дещо іронічно прозвали їх «кашкетниками» за те, що всі чоловіки у них — від малих дітей починаючи — вважають за необхідне, на знак своєї віри та смирення перед Богом, «покривати голову», носячи характерні темні кашкети. З огляду на те, що ці люди відмовляються від електрики, газу, комп’ютерів, телевізорів, автомобілів та інших здобутків цивілізації, їх називають «простаками» або «темними». Через схожість з деякими протестантами-анабаптистами Північної Америки, українські журналісти охрестили їх «амішами». Самі ж члени спільноти називають себе просто і коротко — «віруючими».