Галерея

У Львові площу Міцкевича хочуть перетворити на підземну парковку для готелю

У Львові планують докорінно змінити площу Адама Міцкевича – зробити її пішохідною з підземним паркінгом, однак за гарною архітектурною картинкою немає транспортних висновків

Про це пише Четверта студія з посиланням на Еспресо.

Проєкт на 40 паркомісць під землею і пішохідна площа 

Тиждень тому в мережі з’явився детальний план території, який охоплює площу 1,66 га довкола площі Адама Міцкевича. Згідно із цією візуалізацією, створеною ЛКП “Інститут просторового розвитку”, ліворуч від пам’ятника планують зробити заїзд до підземного паркінгу, а з правого боку – виїзд.

Під землею буде облаштовано 40 паркомісць, більшість – для клієнтів готелю, який будують поруч на вул. Театральній, а близько 10 стануть комунальним надбанням. Також за пам’ятником планують реорганізувати рух і зробити пішохідну зону, тобто доступ до площі Міцкевича, що фактично перебуває “на острові” без можливості зайти туди, не порушуючи правил дорожнього руху.

Для цього одну зі смуг руху ліквідують і перенесуть як додаткову перед пам’ятником. Відтак площа, де зараз є автостоянка та смітники, буде пішохідною і тягнутиметься аж до готелю на вул. Театральній. А самі смітники планують зробити підземними.

Однак чи не є така кількість паркомісць “краплею в морі” для міста і чи не спричинить перетворення площі на пішохідну зону ще більших заторів у центрі Львова, дізнався “Еспресо.Захід”.

У транспортної комісії багато запитань до цього проєкту

Голова комісії транспорту, зв’язку і міської мобільності Львівської міськради Ігор Зінкевич розповідає, що до нього на комісію не зверталися із цим проєктом. Також цей проєкт не проходив обговорення у комісії безпеки дорожнього руху. “Але коли такий запит буде, в мене є дуже багато питань”, – наголошує Зінкевич.

“Першочерговий проєкт був без підземного паркінгу. Нібито міськрада заставила спроєктувати паркінг там і віддати паркомісця місту. Наскільки це реально? На мою думку, це черговий проєкт, який зупинять на півдорозі, знайдуть якісь невідомі історичні факти, коли розриють територію, і так на довго воно стоятиме. Тому в підсумку львів’яни можуть нічого не отримати, а місто таким чином піариться, мовляв, робить для людей декілька паркомісць”, – каже голова комісії транспорту, зв’язку і міської мобільності.

Проєкт для популізму міськради й відмивання грошей?

Депутат відзначає, що у Львові є дуже багато проблем з трафіком, але поки не зроблять мале транспортне кільце, змінювати рух у центрі немає сенсу.

“Такими проєктами, як цей паркінг, у міськраді займаються задля популізму або задля відмивання грошей, вкладаючи кошти в Інститут просторового розвитку, розробляючи якісь картинки, які нічого не несуть, крім піару. Будувати паркінги потрібно, але вони мають бути комерційно цікавими для бізнесу, щоб він зробив їх ефективними для міста. А для цього має бути алгоритм щодо паркування загалом, щодо інспекції, щодо евакуації, чіткі плани, зрозуміла цінова політика”, – наголошує Зінкевич.

Цікаво те, що про перетворення площі Міцкевича на пішохідну в міськраді говорять роками, однак ніяких змін так і не сталося. Фактична зміна відбулася з початком будівництва готелю на вул. Театральній. Для цього було перекрито одну смугу руху за пам’ятником Міцкевичу і так там виникла парковка довкола смітників.

За гарною архітектурною картинкою немає транспортного моделювання

Транспортний експерт та голова ГО “За якісний транспорт” Святослав Товстига вважає, що ключовою проблемою нового проєкту підземного паркінгу і перетворення площі Міцкевича на пішохідну є відсутність дискусії з транспортного боку. Адже за гарною архітектурною картинкою немає транспортного моделювання та пояснень, куди відвести потік авто, змінюючи організацію руху в центрі міста.

“Я за паркінги, але що таке 40 місць? Чи це багато, чи мало? Можливо, для готелю – це вагоме число. Але врахуймо суспільні інтереси. Що має бути вище? Інтерес громади чи бізнесових осіб. Я не бачу проблеми, щоб згори над паркінгом була дорога. Потрібно робити більший паркінг і вкласти більше інвестицій, щоб зверху могла проходити дорога. Якщо ми хочемо зробити щось добре, тоді потрібно робити правильно. Якщо ми щось забороняємо, мусимо розуміти про наслідки. Там зараз будівництво, і парковка вилізла на одну смугу, технічно там є одна смуга руху. У цьому повороті навесні-влітку мали пожвавлення і спостерігали затори. Зараз ми хочемо це масштабувати, не розуміючи, куди відвести ті потоки транспорту, які виникнуть. Якщо щось обмежуємо, а кількість транспортних засобів залишається та сама, значить пропускна спроможність зменшується. Те, що пропонують, – так, архітектура гарна і правильна. Але я не бачу там опрацьованого транспортного блоку і це головний мінус цього проєкту. Якщо його втілити, площа Соборна стоятиме, і трамваї №3 і №8 не зможуть іти на розворот, бо все буде заблоковано”, – каже Святослав Товстига.

Інтереси готелю поставили вище, ніж громадські 

Експерт наголошує, що не можна інтереси готелю ставити вище, ніж загальносуспільні  інтереси громади, адже, що таке 40 паркомісць, із яких 10 – для міста?

“Це дійсно крапля в морі. У нас не наведено порядку з паркуванням, немає загального бачення щодо розвитку паркування в межах громади”, – відзначає Товстига.

Чи почнеться там нове будівництво цього року, під питанням. Адже з боку транспортників є чимало зауважень щодо реорганізації тут руху та доцільності будівництва такого малого пакувального майданчика. Однак є великий інтерес із боку забудовника готелю, щоб ця підземна парковка таки з’явилася. Виникає питання: за чиї кошти перетворюватимуть площу Міцкевича? Вірогідно, що для цього виділять частину міських коштів, а це мільйони гривень.

Коментарі

Олег Довганик