Для підвищення безпеки учасників дорожнього руху та організації безперешкодного курсування громадського транспорту, на вул. Стрийській на ділянці від будинку №48 до вул. Мікльоша впровадять комплексні зміни. Йдеться про перебудову двох перехресть, за фінансової участі інвесторів, та облаштування смуг для автобусів та тролейбусів. Відповідний проєкт місто раніше напрацювало з Німецьким товариством міжнародного співробітництва GIZ. А сьогодні його затвердив виконком міськради. Зміни проваджуватимуть поетапно на окремих ділянках, розпочати роботи планують з наступного року.
Як наголосив директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило, окремі смуги для автобусів та тролейбусів створять в основному в межах існуючої ширини вулиці та без суттєвих, за винятком перехрестя з вул.Мікльоша та з вул.Рубчака, будівельних робіт. Так, у напрямі від центру міста смуга для руху громадського транспорту буде облаштована вздовж всієї вказаної ділянки вул.Стрийської. А в напрямі до центру міста вона буде облаштова на ділянках від вул.Мікльоша до вул.Наукової та від вул. вул.Чмоли до вул.Сахарова.
Разом з тим важливо, що кількість смуг для автомобілістів на вул. Стрийській загалом залишиться незмінною.
Так, на перетині вулиць Стрийська – Мікльоша збудують окрему смугу для руху громадського транспорту та облаштують пішохідну зону з велодоріжкою. Це необхідно зробити, оскільки забезпечити підвищення експлуатаційної швидкості автобусів у межах існуючого профілю вулиці на цій локації неможливо. Будівельні роботи співфінансуватиме інвестор-забудовник, що зводить поруч житлові будинки – ТОВ «ГРІН ПЛАЗА ЛЬВІВ».
Далі, на ділянці від вул. Вернадського до вул. Наукової в обидва боки передбачено додаткові виокремлені смуги для громадського транспорту. Їх облаштують за рахунок звуження до нормативної ширини існуючих смуг. Таким чином, замість наявних трьох 4-метрових смуг в кожному напрямі, там запровадять чотири 3-метрові смуги. Тобто, для автомобілістів нічого не зміниться: для них, як і раніше, залишаються по три смуги в обох напрямах. Натомість громадський транспорт матиме свої окремі смуги, що дозволить автобусам та тролейбусам значно швидше долати цей відрізок, а пасажирам – економити час в дорозі. Таке облаштування не вимагає будівельних робіт – необхідно встановили тільки нові дорожні знаки та змінити розмітку.
Також перебудують та змінять організацію дорожнього руху на перетині вулиць Стрийська – Рубчака. Зокрема, на цьому перехресті оновлять світлофорний об’єкт, зі всіх сторін будуть регульовані пішохідні переходи з острівцями безпеки, облаштують додаткові смуги руху з обох боків вул. Стрийської, велосипедні доріжки та зупинки громадського транспорту. Тож ця розв’язка стане безпечною та комфортною для всіх учасників дорожнього руху. Важливо, що всі роботи профінансують інвестори, які поруч зводять житло та комерційні будівлі – ТзОВ «Атріум Естейт».
Крім того, буде створена додаткова, третя, смуга для руху громадського транспорту в напрямі від центру міста на ділянці від будинку №48 на вул. Стрийській до вул. Наукової. Та організовано смугу руху для громадського транспорту в напрямку до центру міста перед перехрестям вул. Стрийська – Сахарова.
Як пояснив заступник керівника управління вуличної інфраструктури ЛМР Павло Сирватка, реалізація проєкту дозволить розділити транспортні потоки, оновити світлофорне регулювання та зробити рух комфортнішим, швидшим та безпечнішим для 15 тис. водіїв приватних авто, 60 тис. пасажирів громадського транспорту (саме таким є добовий трафік для кожного з обох напрямів), пішоходів, велосипедистів. Зокрема, стосовно громадського транспорту, то автобуси та тролейбуси зможуть курсувати з максимальним дотриманням графіків, стануть більш прогнозованими та надійними, а тисячі пасажирів у години пік економитимуть 15-17 хвилин у дорозі.
У міській раді зауважують, що деякі мешканці можуть мати певні сумніви щодо доцільності реалізації цього проєкту. Адже пам’ятають, що виділені смуги на невеликій частині вул. Стрийської місто вже впроваджувало у 2020 році. І тоді це рішення не було успішним. В мерії пояснили чому тоді так сталося.
«Тоді їх облаштували за рахунок існуючих смуг. Тобто, в автомобілістів забрали по одній смузі в обох напрямах, що ускладнило рух транспорту на цій локації. Також розмітка на смугах, особливо в напрямі від центру міста, не врахувала усіх потреб автомобілістів. Тож невдовзі громадські смуги там ліквідували.
Але сьогоднішній підхід є зовсім інший. Для автомобілістів залишиться та ж кількість смуг, яка є зараз», – наголосив директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Олег Забарило.
Цей проєкт також передбачає:
І черга – відрізок від вул. Мікльоша до вул. Рубчака. Найдовшого терміну для реалізації вимагають ділянки на перехрестях із цими двома вулицями, оскільки там необхідні виконати значні будівельні роботи. Відповідно, впровадження змін на всьому цьому відрізку залежить від перебудови цих двох перехресть. Розпочати роботи планують наступного року.
ІІ черга – відрізок від Володимира Великого до будинку №48 на вул. Стрийській.
Як зауважив Олег Забарило, щоб не витрачати додаткових бюджетних коштів, роботи в частині нанесення дорожньої розмітки планують провести навесні, коли районні адміністрації планово її оновлюють. «Відтак, вони це вже будуть робити, керуючись новими схемами організації дорожнього руху. Додаткових коштів на це не потрібно», – пояснив Олег Забарило.
Додамо, перехрестя вулиць Стрийської та Героїв Майдану і підходи до нього не входять в обсяг проєкту, оскільки ця ділянка залежить від майбутньої організації громадського простору на вході до Парку культури та відпочинку ім. Б. Хмельницького і в Стрийський парк.
До слова, на ділянці орієнтовно від вул. Літньої до Стрийського ринку теж планують впроваджувавати зміни. Однак, робитимуть це в межах іншого окремого проєкту, який передбачає реорганізацію на вказаній ділянці вул. Стрийської та вул. Ш.Руставелі. Детальніше про цей проєкт буде поінформовано згодом.
Вітаємо та бажаємо професійного зростання!
Вітаємо усіх наших спортсменів та спортсменок і бажаємо нових звершень