Не писав раніше з декількох причин: насамперед – через щоденні емоції, які заважають об’єктивно оцінювати ситуацію і робити висновки. А також за браком часу, оскільки працюю на підприємстві з великою територією на декількох локаціях у місті та за межами і у нас теж сніжило і треба було давати тому раду.
Про це у Фейсбуці пише Володимир Лесик, інформує Четверта студія.
Приїжджав додому біля 21-22 години, а там також сніг і, як наслідок, декілька годин фізкультури на свіжому повітрі. Після цього – пошта і новини, а на фейсбук часу і бажання вже не залишалось.
І так весь тиждень.
Отже, коротко за порядком.
Почну з того, що, як виявилось, у нас у Львові, а може і в Україні офіційна інформація держгідрометцентру про кількість випавшого снігу та величину снігового покриву чомусь є з обмеженим доступом.
Отримати її на їх сайті чи телефоном неможливо – необхідно надати письмовий запит з поясненням для чого мені це.
Для спрощення сюжету, я попросив знайомого адвоката, він надав запит і на диво досить швидко отримав відповідь.
Як виявилось середня висота снігового покриву становила:
07.02 – 1 см,
08.02. – 11 см,
09.02. – 20 см,
10.02. – 25 см.
(це дані на 8:00 ранку кожного дня).
Тобто, на ранок понеділка, коли у місті, за словами міських посадовців, сталась стихія , реально було 11 см снігового покриву, з них 1 см – недільний сніг.
Надворі лютий, а не червень, живемо ми у північній півкулі, а отже це – досить нормальна погода, про яку ми мріяли на новий рік.
Я, наприклад, у неділю увечері легко відгорнув біля дому сніг, зранку без проблем швидко розчистив авто і доїхав до магістральної дороги (вул.Кульпарківська), проте там відбувалось справжнє пекло.
Суцільний затор – стан дороги такий самий як внутріквартальної нерозчищеної вулиці, громадський транспорт пробуксовує і т.д. Двірники не знають за що братись, за хідники чи дорогу.
Виявляється районні адміністрації, які відповідають за розчищення доріг у місті, випустили прибиральну техніку лише о 5 годині ранку понеділка. А таке місто як Львів за 2 години до масового виїзду транспорту розчистити неможливо.
Тому водії казали правду, що вони їхали обласними дорогами до Львова без проблем, а на в’їзді у місто ставали у величезний корок.
Через нерозчищені дороги водії трамваїв не бачили своєї колії, через нерозчищені стрілки 4 трамваї зійшли з рейок (один із досить серйозною поломкою), через нерозчищені, або неправильно розчищені платформи трамваї не могли відчинити двері, випустити пасажирів і ламали їх.
Висновок – винна не стихія (її на той час не було), а запізніле рішення щодо інтенсивного прибирання вулиць.
У вівторок зранку, незважаючи на сильніший снігопад стан магістральних доріг був, за моїми спостереженнями, кращим – майже всі були проїзні. Досвід понеділка дався взнаки. Неприбраними були хідники, які вручну двірникам прибрати при постійному снігопаді дуже важко.
Вузькі тротуари, щільна забудова та відсутність спецтехніки не дають змоги це зробити.
У середу зранку магістральні дороги переважно були проїзні, проте на вул.Франка,22 сталась аварія на водогоні.
Як наслідок, трамваї №№ 3, 8 і 9 курсували із зміненим маршрутом. Оповіщення про цю аварію не було взагалі.
Я довідався бо побачив із свого авто, що трійка звернула не за маршрутом, і подзвонив, в ЛКП, де мені пояснили причину.
Інші водії цього не знали і їхали в центр аварії, а пасажири – очікували на пл.Соборній свій трамвай.
Усі разом «славили» міську господарку на чім світ стоїть.
Увечері (19:00 – час пік) трал, який перевозив габаритний екскаватор на вул.Кульпарківській зніс 200 тролейбусної контактної мережі і, як наслідок одразу зупинились тролейбуси, які створили сильний затор.
Висновок – відсутність належної системи оповіщення про аварії та незадовільна організація об’їзду спричиняє подібні проблеми.
У четвер – це вже справжня негода, проте я без особливих проблем міг декілька разів проїхати через ціле місто (з Рясного через привокзальну, Городоцьку, центр – на Зелену-Пасічну).
Трамваї через сильний сніг мали великі проблеми з рухом на ділянках, де в них окрема колія (Стуса, Червоної Калини, Княгині Ольги).
Випуск тролейбусів та автобусів був на рівні 95%, тобто майже всі були на маршрутах (дякую працівникам Електротрансу та АТП1).
В цілому ситуація з проїздом автотранспорту, на мою думку, була краща (крім трамваїв) ніж у понеділок, при значно гіршій погоді.
Сьогодні, незважаючи на досить сильний мороз та великі замети снігу, магістральні дороги проїзні, громадський транспорт курсує в режимі вихідного дня. Рішення оголосити п’ятницю неробочим днем в даній ситуації було правильним.
Загальний висновок складається такий, що із стихією боротись можна, проте необхідна максимальна мобілізація усіх сил і структур.
Також необхідно змінити систему координації роботи між комунальними підприємствами, які відповідають за проїзд містом та перевезення пасажирів.
Люди сприймають проблеми з розумінням, якщо бачать реальні намагання відповідальних осіб їх усунути.
Я розумію, тих хто скаже, що критикувати легше ніж самому робити, проте у нас на територіях забуксували лише три машини і то через те, що у нового трактора від постійного відгортання снігу зламалась лопата (ніколи не купуйте китайську техніку для серйозної роботи) і поки працівники одного з наших заводів його ремонтували.
Попереду сніжні та морозні вихідні, тому бажано не розслаблятись.
Прошу усіх допомагати одне одному, особливо тим, хто застряг у заметі чи не може дочекатись свого транспорту.
Разом – ми сила!!!
Про сніг і не тільки…
Друзі, усім привіт!
Не писав раніше з декількох причин: насамперед – через щоденні емоції, які…
Опубліковано Володимиром Лесиком Пʼятниця, 12 лютого 2021 р.