Галерея

Будь-яку будівлю завжди можна сфотографувати так, наче це катастрофа, – головний архітектор Львова

Головний архітектор Львова Антон Коломійцев висловився про новий готель Антонова, який розкритикували львівʼяни.

Пост він опублікував у Фейсбуці, пише Четверта студія.

Публікуємо його у повному обсязі:

Думки про готель на Міцкевича в 11-ти фото

Станом на сьогодні завершується процес будівництво об`єкту. ФОТО 1. Тепер площа є повноцінною і всі будівлі з південно-східної сторони створюють єдиний просторовий контур, як це має бути з містобудівної точки зору. Пам’ятник Міцкевичу добре читається на нейтральному фоні нового готелю, що, до слова, не дуже працює у випадку укрсоцбанку, який по кольору є точно таким самим як і колона пам’ятника. Фасад нового готелю виконано повністю у натуральному камені і це виглядає грандіозно.

В мережі гуляють старі візуалізації, які давно втратили актуальність. На них зображено проект з розсіченим фасадом. З самого початку було відомо, що це лише попередній ескіз і в такому вигляді проект реалізовуватись не буде, адже планували провести архітектурний конкурс. Більше трьох років тому стало відомо, що в результаті проведеного замовниками закритого архітектурного конкурсу перемогла відома польська студія Kuryłowicz & Associates, яка працює над збудованим архітектурним вирішення об`єкту. Коли архітектори вийшли на фінальні фасадні рішення ми попросили представити їх максимально широкому колу громадськості. Оскільки це був час локдаунів, приїхати архітекторам було складно і формат представлення було обрано найбільш наочний, а саме, роздрукувати всі фасади в масштабі 1:1. Навіть риштування спеціально поставили зі зміщеннямю, щоб було видно де буде відступ верхніх поверхів від карнизної лінії. І це все демонструвалось містянам більше двох років (ФОТО 2). Неодноразово в різних інтерв’ю я підкреслював, що те як буде виглядати готель можна вже сьогодні побачити просто на місці будівництва.

На ФОТО 3 видно як ця будівля виглядає з вежі ратуші. Тут помітно, що загальна висотність готелю нижча за укрсоцбанк і значно нижча за будинок Шпрехера. Брандмауер готелю лише приблизно на 1.5 м вищий за дахові конструкції сусіднього будинку на вул. Староєврейській, що дає можливість виконати пожежні норми. Архітектори прийняли рішення не робити штучних архітектурних рішень, артикулюючи верхні поверхи в формах а-ля високий дах або використовуючи інші матеріали для надкарнизного обʼєму . Таким чином вся будівля має дуже стриманий, аскетичний арсенал рішень. Все в єдиному матеріалі, мінімалістично і стримано. Зміщення верхніх поверхів підтримує висотність будівель до яких примикає, полегшує силуетність з різних точок зору і при цьому формує єдину з укрсоцбанком основну карнизну лінію над 6-тим поверхом. Вважаю цей стрімкий та високий дах укрсоцбанку поруч жахливим і вважаю коректним те що тут архітектори обрали інший підхід, який дає можливість органічно перейти від будинку Шпрехера до будинку банку і при тому зробити це так мінімалістично.

На ФОТО 4 видно, що відносно будинку Шпрехера масштабність готелю є незначною, але збудований обʼєм достатній для того, щоб в комплексі цілої площі Міцкевича цей кут візуально не «провалювався». Така будівля має бути співмасштабною великій площі.

На ФОТО 5, зробленому зі сторони катедри, об`єм верхніх поверхів сприймається тактовно, не порушує гармонійності масштабу площі. Зверніть при цьому увагу на торець будинку Шпрехера і його висоту.

При спогляданні нового обєму з вулиці Староєврейської та від з вулиці Театральної верхні поверхи ховаються вглиб завдяки сетбеку (ФОТО 6). Фасад з фронтончиком ліворуч виглядає достойно, нічого на нього не тисне.

Фасад ще не виконаний до кінця, риштування заважєає сприймати деталі, ще не дороблені горизонтальні тяги, але на ФОТО 7 вже видно як арестократично виглядає натуральний камінь. З часом він дещо посіріє, потемніє і буде тут як рідний. Тон вапняка вибрано вірно.

На ФОТО 8 фасад нової будівлі можна бачити в діалозі з сусідньою забудовою на вул. Староєврейській.

Чи все ідеально? Є окремі моменти, де хотілось би зробити інакше.

Мені візуально хотілось би, щоб фасад загалом був дещо глибшим, більш об`ємним. Також на ФОТО №9 видно, що фасад на візуалізаціях, представлених громадськості, був дещо іншим в деталях. Зокрема, у заглибленнях біля вікон було передбачено рельєфний камінь з виразними горизонтальними насічками. Саме це надало б фасаду більшої глибини, фактурності, значно збагатило б його. Натомість дали в заглибленнях менш помітну фактуру колотого каменю. Окрім того, між спареними вікнами по вертикалі мали бути горизонтальна перемичка з нержавіючої сталі, а по факту дуже сумне рішення. Замовники будівництва обіцяють це доробюити. Таке рішення яке маємо сьогодні є не тільки естетично неприємним, але і додає надмірної вертикальності фасаду.

Суперечливим елементом є вертикаль сходової клітки, що розміщена з боку вулиці Братів Рогатинців в місці блокування з сусідньою будівлею. Сходову клітку з вікнами в повну висоту вимагають державні будівельні норми. Але при цьому, якщо дивитись на вигляд з вулиці Братів Рогатинців, аналогічні сходи банку навпроти беруть на себе всю увагу з виразними формами постмодернізму 90-тих – 2000-них, а сходів нового мінімалістичного готелю практично не видно.

Будь-яку будівлю можна завжди сфотографувати так, що буде здаватись наче це катастрофа. Тим більше ще недороблену будівлю. В середовищі воно видніше, тому раджу дивитись на місці. В загальному цілому маємо приклад якісної сучасної архітектури, яка веде коректний діалог з середовищем і точно буде одним з важливих об`єктів в архітектурних путівниках», – йдеться у дописі.

Коментарі

Олег Довганик