Галерея

Будь-яку будівлю завжди можна сфотографувати так, наче це катастрофа, – головний архітектор Львова

Головний архітектор Львова Антон Коломійцев висловився про новий готель Антонова, який розкритикували львівʼяни.

Пост він опублікував у Фейсбуці, пише Четверта студія.

Публікуємо його у повному обсязі:

Думки про готель на Міцкевича в 11-ти фото

Станом на сьогодні завершується процес будівництво об`єкту. ФОТО 1. Тепер площа є повноцінною і всі будівлі з південно-східної сторони створюють єдиний просторовий контур, як це має бути з містобудівної точки зору. Пам’ятник Міцкевичу добре читається на нейтральному фоні нового готелю, що, до слова, не дуже працює у випадку укрсоцбанку, який по кольору є точно таким самим як і колона пам’ятника. Фасад нового готелю виконано повністю у натуральному камені і це виглядає грандіозно.

В мережі гуляють старі візуалізації, які давно втратили актуальність. На них зображено проект з розсіченим фасадом. З самого початку було відомо, що це лише попередній ескіз і в такому вигляді проект реалізовуватись не буде, адже планували провести архітектурний конкурс. Більше трьох років тому стало відомо, що в результаті проведеного замовниками закритого архітектурного конкурсу перемогла відома польська студія Kuryłowicz & Associates, яка працює над збудованим архітектурним вирішення об`єкту. Коли архітектори вийшли на фінальні фасадні рішення ми попросили представити їх максимально широкому колу громадськості. Оскільки це був час локдаунів, приїхати архітекторам було складно і формат представлення було обрано найбільш наочний, а саме, роздрукувати всі фасади в масштабі 1:1. Навіть риштування спеціально поставили зі зміщеннямю, щоб було видно де буде відступ верхніх поверхів від карнизної лінії. І це все демонструвалось містянам більше двох років (ФОТО 2). Неодноразово в різних інтерв’ю я підкреслював, що те як буде виглядати готель можна вже сьогодні побачити просто на місці будівництва.

На ФОТО 3 видно як ця будівля виглядає з вежі ратуші. Тут помітно, що загальна висотність готелю нижча за укрсоцбанк і значно нижча за будинок Шпрехера. Брандмауер готелю лише приблизно на 1.5 м вищий за дахові конструкції сусіднього будинку на вул. Староєврейській, що дає можливість виконати пожежні норми. Архітектори прийняли рішення не робити штучних архітектурних рішень, артикулюючи верхні поверхи в формах а-ля високий дах або використовуючи інші матеріали для надкарнизного обʼєму . Таким чином вся будівля має дуже стриманий, аскетичний арсенал рішень. Все в єдиному матеріалі, мінімалістично і стримано. Зміщення верхніх поверхів підтримує висотність будівель до яких примикає, полегшує силуетність з різних точок зору і при цьому формує єдину з укрсоцбанком основну карнизну лінію над 6-тим поверхом. Вважаю цей стрімкий та високий дах укрсоцбанку поруч жахливим і вважаю коректним те що тут архітектори обрали інший підхід, який дає можливість органічно перейти від будинку Шпрехера до будинку банку і при тому зробити це так мінімалістично.

На ФОТО 4 видно, що відносно будинку Шпрехера масштабність готелю є незначною, але збудований обʼєм достатній для того, щоб в комплексі цілої площі Міцкевича цей кут візуально не «провалювався». Така будівля має бути співмасштабною великій площі.

На ФОТО 5, зробленому зі сторони катедри, об`єм верхніх поверхів сприймається тактовно, не порушує гармонійності масштабу площі. Зверніть при цьому увагу на торець будинку Шпрехера і його висоту.

При спогляданні нового обєму з вулиці Староєврейської та від з вулиці Театральної верхні поверхи ховаються вглиб завдяки сетбеку (ФОТО 6). Фасад з фронтончиком ліворуч виглядає достойно, нічого на нього не тисне.

Фасад ще не виконаний до кінця, риштування заважєає сприймати деталі, ще не дороблені горизонтальні тяги, але на ФОТО 7 вже видно як арестократично виглядає натуральний камінь. З часом він дещо посіріє, потемніє і буде тут як рідний. Тон вапняка вибрано вірно.

На ФОТО 8 фасад нової будівлі можна бачити в діалозі з сусідньою забудовою на вул. Староєврейській.

Чи все ідеально? Є окремі моменти, де хотілось би зробити інакше.

Мені візуально хотілось би, щоб фасад загалом був дещо глибшим, більш об`ємним. Також на ФОТО №9 видно, що фасад на візуалізаціях, представлених громадськості, був дещо іншим в деталях. Зокрема, у заглибленнях біля вікон було передбачено рельєфний камінь з виразними горизонтальними насічками. Саме це надало б фасаду більшої глибини, фактурності, значно збагатило б його. Натомість дали в заглибленнях менш помітну фактуру колотого каменю. Окрім того, між спареними вікнами по вертикалі мали бути горизонтальна перемичка з нержавіючої сталі, а по факту дуже сумне рішення. Замовники будівництва обіцяють це доробюити. Таке рішення яке маємо сьогодні є не тільки естетично неприємним, але і додає надмірної вертикальності фасаду.

Суперечливим елементом є вертикаль сходової клітки, що розміщена з боку вулиці Братів Рогатинців в місці блокування з сусідньою будівлею. Сходову клітку з вікнами в повну висоту вимагають державні будівельні норми. Але при цьому, якщо дивитись на вигляд з вулиці Братів Рогатинців, аналогічні сходи банку навпроти беруть на себе всю увагу з виразними формами постмодернізму 90-тих – 2000-них, а сходів нового мінімалістичного готелю практично не видно.

Будь-яку будівлю можна завжди сфотографувати так, що буде здаватись наче це катастрофа. Тим більше ще недороблену будівлю. В середовищі воно видніше, тому раджу дивитись на місці. В загальному цілому маємо приклад якісної сучасної архітектури, яка веде коректний діалог з середовищем і точно буде одним з важливих об`єктів в архітектурних путівниках», – йдеться у дописі.

Коментарі

Олег Довганик

Share
Published by
Олег Довганик

Recent Posts

У Львові пʼять років не ремонтували аварійний міст

Ні депутати Львівської міської ради, ні чиновники Садового не піднімали це питання

36 хв. тому

Зимноводівська громада попрощалася із захисником

Не існує вищої цінності, ніж захист Батьківщини та свого народу

2 години тому