У Львові під час виконання рейсу раптово стало погано водієві автобуса. У результаті автобус, в якому були пасажири, втрапив у ДТП. Сам водій помер, попри спроби реанімувати його. У комунальному АТП-1, де він працював, запевняли: уранці перед виїздом з автопарку проблем зі здоров’ям у водія не виявили.
Про це пише Четверта студія з посиланням на телеканал НТА.
А в яких умовах працюють львівські водії, які щодня перевозять тисячі львів’ян, – з’ясовували «Підсумки. Наживо» (щоп’ятниці о 19:00 на NTA)
Смерть за кермом
Трагедія трапилася 2 листопада на вулиці Чорновола: водієві стало зле просто під часу руху автобуса. В салоні у той час були пасажири. Автобус раптово виїхав на тротуар, зніс дорожній знак та ледь не врізався у бетонний стовп.
Пасажири та перехожі, а пізніше лікарі швидкої медичної допомоги намагалися врятувати чоловіка. Проводили реанімаційні заходи. Врешті медики констатували смерть водія.
«Багато було людей, навіть одна дівчинка-перехожа підбігла до нього, хотіла відкачати, але їй не вдалося. Потім приїхала швидка, теж реанімували», – пригадує подію очевидиця події Марія.
Чоловікові було 55 років. Попередньою причиною смерті назвали – серцевий напад. У АТП-1 повідомили, що водій пропрацював у них три роки, добре себе зарекомендував. Був спокійним та неконфліктним. У той день він саме виїхав на маршрут після обідньої перерви. Його колеги нічого дивного не помітили. Ба більше, за кілька хвилин до смерті із ним по телефону говорив інший водій.
«Він проїхав буквально 60 метрів, йому стало погано. На зустріч йшов наш водій. Який з ним привітався. Помахав йому рукою. І побачив, що колега падає, швидкість автобуса була не велика. Він підскочив, відкрив двері. Не дав автобусу в’їхати у той стовп», – розповідає заступник директора АТП-1 Олександр Струтинський.
Година відпочинку тільки сниться
Експерти кажуть: спрогнозувати обривання тромба чи серцевий напад практично не можливо. Втім відсутність комфортних умов для роботи водіїв і постійне перенавантаження можуть також негативно впливає на здоров’я кермувальників.
Водії ж, до яких звернулися по коментарі, розповідають: перепочити та пообідати гарячими стравами нема де.
«У Львові взагалі немає кімнат відпочинку для водіїв. На жодній кінцевій зупинці. Не знаю, яка ситуація для водіїв тролейбусів, трамваїв, а у нас точно нема. Щоб бодай годину перепочити нормально, пообідати», – каже водій маршрутки Іван.
«Нема достатньої кількості вбиралень», – додає водій автобуса Роман.
Колишній водій АТП-1 Мирон Береза вже 3 роки судиться із підприємством, адже вважає, що його звільнили незаконно. Суд ще раніше виніс рішення про необхідність поновити його на посаді та зобов’язав підприємство виплатити компенсацію у 40 тисяч гривень. Утім АТП-1 заявило, що вакантних посад не має. Судові засідання тривають і досі.
Чоловік каже: у 2018-му році, коли він ще працював у АТП-1, назвати умови роботи комфортними точно не можна було.
«Водії говорять, що фактично нічого не змінилося за ці роки. Як було, так і є. Мене незаконно звільнили, бо я говорив правду. Боровся за свої права і права працівників. Мене успішно загнали у суди. Розтягнули у часі. Поки я бігаю, шукаю правди по судах – вони успішно пиляють собі «чорну» готівочку. Загрібаючи готівку руками водіїв», – розповідає про свій досвід Мирон Береза.
За словами Мирона Берези, робота починається у водія практично на світанку. Якщо, згідно маршруту, то о 6 ранку треба виїжджати на рейс. За кермом водій проводить практично увесь день.
«Але керівництво подає звіт, що водії працюють по 8 годин», – говорить експрацівник АТП-1.
Про не належні умови для водіїв говорить і голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига. За його словами, режим роботи не відповідає трудовим вимогам.
«Що чотири години водій має мати годинну перерву. Але через те, що графіки руху «збиті» через постійні затори, доводиться жертвувати повноцінним відпочинком», – пояснює Святослав Товстига.
Хто подбає про водіїв
Від початку 2021 року депутати транспортної комісії Львівської міської ради домагаються, щоб управління транспорту напрацювало концепцію розвитку львівського транспорту. У ній мають бути прописані пункти щодо забезпечення комфорту праці.
Наші управлінці ніколи не думали, про те в якому стані самі машини. А водії для них – узагалі третя категорія. Про них взагалі воліють не говорити», – коментує голова транспортної комісії ЛМР Ігор Зінкевич.
Натомість в АТП-1 стверджують, що особливих проблем із умовами та комфортом для водіїв немає. На кінцевих зупинках встановили біотуалети. Щоранку перед виїздом на маршрути проводять водіям медогляд – замір тиску, температури, алкотестування та опитування щодо самопочуття. Щодо обіду, то це, кажуть, справа самих водіїв – подбати про нього.
«На кінцевих зупинках їм надається час для прийняття їжі. Хтось бере зі собою. Хтось ходить у кафе, на кінцевих», – пояснює заступник директора АТП-1 Олександр Струтинський.
«Та це смішно. Бо щорічно поповнюємо з бюджету статутні капітали комунальників. Для АТП-1 – 200-300 мільйонів. А вони говорять про біотуалети. Умови мають бути. Кухня має бути, відпочинкова зона», – на противагу говорить Ігор Зінкевич.
За словами голови бюджетної комісії, сам від таких речей залежить якість роботи водіїв, а відтак і безпека пасажирів громадського транспорту.