Як Садовий впевнено провалює впровадження електронного квитка у Львові

Новини Субота Юля 13 Серпня, 2019 271

Фото ілюстративне

Про можливість впровадження електронного квитка у Львові говорять вже з десяток років. За цей час публічно озвучували десятки термінів реалізації проекту, які традиційно “зсувались”. Звісно, відповідальності за це так ніхто і не поніс. І от знову у мерії Львова заговорили про відтермінування впровадження електронної оплати за проїзд. На цей раз, мовляв, винний банк, хоча “злі язики” переконують, що Садовий просто боїться втратити кеш із маршруток міста.

Серйозні розмови стосовно єдиного квитка у громадському транспорті були ще у 2012 році, коли Львів був серед міст,які приймали Євро-2012, щоправда, тоді далі обіцянок справа так і не пішла. Згодом окремі перевізники обіцяли впровадити електронний квиток самостійно, проте і їм не дали можливості це зробити.

За останні два роки тема е-квитка перестала бути просто темою для обговорень й перейшла у площину документальну, де, на жаль, знову застрягла. Єдине, що вдалось місту станом на сьогодні – дати на цю тему десятки брифінгів та прес-конференцій.

По-суті, міська влада раз за разом шукає винних у тому, що затверджені раніше часові рамки постійно зсуваються. Цього разу винним у всіх бідах з легкої руки заступника директора департаменту житлового господарства та інфраструктури й по сумісництву радника Андрія Садового Андрія Білого, став банк.

Журналісти 4studio вирішили поцікавитись у депутатів міської ради Львова, які, на їх думку, перспективи чекають на містян з впровадженням електронного квитка та чи вдасться команді чинного міського голови довести почате до кінця та, як і було раніше обіцяно, ввести проект у експлуатацію у 2020 році.

«Думаю, що справа зараз зовсім не у ЄБРР, а у менеджерських здатностях команди Садового. Вже хто за цей квиток тільки не відповідав – від Берези до Москаленка. Зараз Білий відповідає, а завтра ще когось нового знайдуть. А це вже само по собі говорить про те, що процес організований по своїй суті не правильно. Всі розуміють, що є якісь планові речі, дедлайни, перевірки. Станом на зараз місто просто не готове до е-квитка, бо у нас нема ні транспортного руху прораховано, ні закладеної собівартості», – вважає голова фракції Блоку Петра Порошенка у Львівській міській раді Петро Адамик.

«Шансів на те, що ми повномасштабно впровадимо е-квиток у 2020 році немає. Цим питанням буде займатись нова влада, яка прийде наступного року, оскільки свою «професійність» нинішня влада у цьому питанні довела, як, зокрема, Андрій Білий. Він постійно багато обіцяє, а жодних справ так до кінця і не довів. За непрофесійність у такому важливому для міста питанні люди мають бути звільнені або як мінімум – їм має бути винесена догана, а люди далі спокійно працюють. Складається враження, що у мера Львова є брак кадрів або ж не можуть поділитись, хто має реалізовувати цей проект і чекають якихось відкатів, щоб завести партнерів. Зараз вся надія на наступну владу, яка прийде у 2020 році», – переконаний керівник фракції УКРОПу у Львівській міській раді Ігор Телішевський.

«До місцевих виборів електронний квиток введено не буде. Бо чинному міському голові була вигідна стара транспортна система і станом на зараз транспортна система Львова у далеко не найкращому стані. У місті тепер є багато інших нагальніших проблем, які потрібно вирішити, а вже тоді можна братись і до е-квитка. А весь цей рух, який зараз почався довкола цієї теми, це ніщо інше, як частина піар-компанії Андрія Садового, який черговий раз хоче людей трошки надурити, щоб балотуватись на майбутніх мерських виборах», – переконаний депутат Львівської міськради від партії “Свобода” Андрій Карбовник.

«Я вважаю, поки цим питанням займався Береза, то весь процес впровадження е-квитка йшов набагато активніше, далі справа трохи “заглохла”, можливо, це через зміну влади у транспортній сфері міста, точно сказати важко. Але те, що за всіма раніше прописаними показниками мали би вже монтувати обладнання – це факт. А ми зараз лише визначаємо підрядників і йдуть чергові перевірки. Зі всього виглядає, що запуск е-квитка у 2020 році не відбудеться, або у всякому випадку не відбудеться так, як це було плановано раніше. А мова ж там йшла про повний перехід транспортної системи на єдиний квиток, не лише електротранспорту. Усі ці затягування дійшли до тої межі, що це вже перестає бути смішним. Мені вже зараз шкода тих коштів на дотації, які ми будемо сплачувати з міського бюджету на цей проект. Не можна забувати, що сфера громадських перевезень у Львові – вся в тіні і скільки там реально грошей обертається і у кінцевому результаті у скільки виллється вартість середньої поїздки з е-квитком – ніхто не знає», – зауважив голова фракції “Громадянська позиція” у Львівській міській раді Юрій Кужелюк.

«Я взагалі не думаю, що ЄБРР можна в чомусь у цій ситуації звинуватити. Тим паче, що мова не йде зараз про якісь неймовірні суми грошей. А от де є великі гроші, так це в тіні транспортних перевезень Львова. І, на мою думку, місто могло б і своїми силами профінансувати впровадження електронного квитка, якщо б на це було бажання найвищих посадовців мерії. А саме, для цього треба було б впорядкувати та легалізувати ринок перевезень у місті, але, очевидно, що через велику корупційну складову у цій сфері йдуть такі дивні заяви від посадовців, які ніяк не можуть ввести е-квиток у той час, як інші міста України вже давно ними успішно користуються, а Львів тут пасе задніх. Е-квиток мав бути тим інструментом, який би мав пояснити, наскільки реально чи є збитковими транспортні перевезення у Львові. Але, станом на тепер, у 2020 році якщо і буде у нас е-квиток, то лише якісь його певні елементи. Можливо, Андрій Іванович захоче попаритись на цьому у 2020 році, які він правильні речі робить у Львові, але чи воно реально буде функціонувати і чи буде сміливість у львівської влади сказати людям, скільки реально цей квиток буде коштувати?.. А цю тему свідомо ніхто не хоче піднімати перед виборами», – вважає голова фракції “Українська Галицька Партія” у Львівській міській раді Тарас Чолій.

«Ще у 2012 році було піднято тему е-квитка для Львова, але тоді при розрахунках виявилось, що вартість разового квитка буде близько 12 гривень, що спонукало міського голову відмовитись від цієї ідеї на той момент. Але паралельно із тим була зруйнована стара схема перевезень, а нову до ладу донині не можуть привести, що й створило той хаос, який ми маємо у транспортних перевезеннях зараз. Згідно з моїми останніми даними на лютий місяць, у попередніх розрахунках йшлось про 20 гривень за разовий проїзд з е-квитком у міському транспорті. Тому, я думаю, що вже за Андрія Садового електронний квиток вже ніхто не буде вводити, тим більше враховуючи те, що у міськраді зараз немає фахівців, які б довели цю всю історію до успішного завершення. А поки Андрій Білий є заступником директора департаменту житлового господарства та інфраструктури, у місті не побудовано жодної дороги. Такий непрофесіоналізм людини просто лякає. І шкода тих відсотків, які ми платимо Європейському банку. Колись у команді Садового був Олег Синютка, який будував дороги і повністю відповідав за цей напрямок і тоді було видно реальний результат. Садовий однозначно не буде ризикувати підняти проїзд до 20 гривень, якщо він ще раз планує балотуватись на міського голову Львова», – резюмував колишній голова комісії із питань інженерного господарства, транспорту і зв’язку Львівської міської ради  Іван Гринда.

Отож, вислухавши думки депутатів ЛМР від різних фракцій, можна припустити, що успішність введення е-квитка залежить тільки від політичної волі та політичних амбіцій чинного міського голови Андрія Садового.

P.S. У цьому питанні також дивує позиція правоохоронних органів Львівщини. Точніше, відсутність будь-якої реакції.

Коментарі

Позначки: , , , ,