Від сьогодні у львівському електротранспорті можна оплатити проїзд через смс: як це працює

Новини 05 Березня, 2019 313

Пасажири львівського електротранспорту можуть розраховуватися за проїзд з допомогою sms-повідомлень: нову форму оплати підтримує «Київстар», Vodafone і lifecell. Послуга передбачає придбання квитка шляхом надсилання повідомлення із спеціальним кодом на короткий номер 877.

Про це сьогодні, 5 березня, стало відомо під час прес-конференції у малій сесійній залі ЛМР.

Sms-оплата за проїзд в електротранспорті Львова стала можливою завдяки мобільним операторам «Київстар», Vodafone і lifecell. Послуга передбачає придбання квитка шляхом надсилання короткого повідомлення на короткий номер 877. А саме відправити на цей номер код маршруту, який є зазначений в транспорті. Як підтвердили представники ЛКП «Львівелектротранс», наліпки з кодом є уже у всіх трамваях і тролейбусах. Після відправлення sms з кодом приходить підтвердження про оплату з кодом підтвердження оплати. Цей код потрібен для того, щоб контролер зміг перевірити валідність квитка. Відповідно у такий спосіб можна оплатити разовий загальний, разовий пільговий, денний і півторагодинний квитки.

«Раді, що вже сьогодні львів’яни зможуть скористатися такою формою оплати. Ми крок за кроком втілюємо в містах України проекти, що дають можливість місцевим мешканцям отримувати послуги від муніципальних служб легко, швидко та зручно, — зазначив Костянтин Вечір, директор по роботі з державними підприємствами, Київстар. — Адже sms — це дуже простий і знайомий для усіх сервіс. Вважаємо, що такий спосіб оплати є зручним для пасажирів. Знаємо, що Львів є прогресивним містом у цьому плані і на сьогодні це не єдиний безготівковий спосіб оплати. Та sms-оплата має потужний потенціал як технологія для проведення платежів. Такі послуги ми запроваджуємо і в інших містах України. На черзі — впровадження інших інновацій: Mobile ID для доступу до електронних послуг міста, аналітичні звіти на базі Big Data-технологій для розвитку інфраструктури й туризму та інші. Будемо разом з нашими колегами, мобільними операторами, запускати більше інноваційних послуг для наших абонентів для спрощення і покращення життя».

Сергій Мамонтов, керівник департаменту продажів великому бізнесу lifecell, відзначив, що sms-оплата за проїзд — це не тільки спрощення для пасажирів, це також дуже важливий крок для збереження екології.

«Ми співпрацюємо з багатьма адміністраціями, але Львів для нашої компанії особливе місто. Це перше місто в Україні, яке отримало 3G зв’язок від компанії lifecell. lifecell завжди прагне розширювати перелік цифрових можливостей для своїх абонентів, тому ми раді, що сьогодні sms-оплата проїзду у міському транспорті стала доступною для всіх мешканців та гостей Львова. Для нас це місто традиційно є стартовим майданчиком для запуску інновацій, звідки ми поширюємо їх на всю Україну. Sms-квиток — це одночасно просто, швидко, зручно та екологічно. І ми поступово будемо впроваджувати цю послугу по всій Україні разом з колегами по ринку», — додав Сергій Мамонтов.

В активному розвитку нової послуги впевнений Костянтин Воробйов, заступник генерального директора Vodafone Україна.

«Львів в черговий раз став інноваційною столицею. Запуск нових продуктів зазвичай їде зі Львова. Сьогоднішня подія — це доповнюючий і не останній пазл. Думаю, що послуга з sms-оплата за проїзд буде активно розвиватися. Наша компанія ініціювала запуск SMS-оплати в електротранспорті Львова і ми тішимось, що міська рада та керівництво ЛКП «Львівелектротранс» підтримали цю ініціативу. Згодом до нас приєднались інші оператори. Вперше послуга SMS-оплати в електротранспорті запускається усіма трьома операторами одночасно, адже йдеться не про конкуренцію, а про зручність і розширення можливостей оплати для усіх львів’ян та туристів. Також Vodafone готує приємний бонус для своїх абонентів, аби популяризувати нову послугу та заохотити пасажирів оплачувати проїзд у трамваях та тролейбусах власне з допомогою SMS-повідомлення”, — відзначив Костянтин Воробйов, заступник генерального директора Vodafone Україна.

На думку директора ЛКП «Львівелектротранс» В’ячеслава Кокошка, «запропоновані пасажирам нові форми оплати за проїзд — це революційні рішенні, що суттєво змінять систему транспортної взаємодії у місті та стануть ще однією підготовчою сходинкою на шляху запровадження загальноміського електронного квитка». За статистикою станом на сьогодні близько 18% пасажирів львівських трамваїв та тролейбусів оплачують проїзд електронним способом — це продажі абонементів через сайт підприємства, через Приват24, і через Bluetooth-систему.

«Крок за кроком ми відходимо від паперових квитків, ми рухаємося до цифрових технологій. На сьогодні ми є лідерами по Україні по кількості проданих електронних квитків. Маю надію, що з нашими мобільними операторами ми збільшимо цей відсоток. Ми ставимо собі амбітну ціль — перейти за 50%», — наголосив Кокошко.

Нагадаємо, згідно з рішення виконавчого комітету ЛМР «Про встановлення вартості електронних абонементів для проїзду в електротранспорті м. Львова» погоджено:

вартість півторагодинного електронного абонемента з можливістю пересадки «трамвай-тролейбус» для проїзду в електротранспорті м. Львова — 5,50 грн;

вартість денного електронного абонемента «трамвай-тролейбус» для проїзду в електротранспорті м. Львова — 15,00 грн;

вартість триденного електронного абонемента «трамвай-тролейбус» для проїзду в електротранспорті м. Львова — 40,00 грн;

вартість тримісячного електронного абонемента «трамвай-тролейбус» для проїзду в електротранспорті м. Львова — 420,00 грн.

Розробники інновацій запевнили, що у разі частих скарг пасажирів на тривалість квитка з пересадкою (неможливість добратись вчасно з точки А в точку Б по місту), можливий перегляд тривалості дії 90-хвилинного квитка за 5,50 грн.

Додамо, що у разі 0 заряду чи несправності телефона у момент перевірки наявності квитка контролером, це прирівнюється до втрати квитка і пасажирові доведеться сплатити штраф.

Також згідно з прийнятим рішення «Про запровадження системи безготівкового розрахунку в електротранспорті м. Львова», дозволено ЛКП «Львівелектротранс» у порядку експерименту, на період з 1 січня до 31 грудня 2019 року здійснювати безготівкові розрахунки за надання послуг з перевезення пасажирів з використанням програмно-технічного комплексу самообслуговування «Ewallet» від компанії «EasyPay» з допомогою технології Блютуз.

 

Коментарі

Позначки: , ,