В Музеї Олени Кульчицької відкрилась виставка 5 львівських мисткинь

Ольга Падовська, Ірина Фартух, Олена Каменецька-Остапчук та Наталя Пухінда на відкритті колективної виставки

Ольга Падовська, Ірина Фартух, Олена Каменецька-Остапчук та Наталя Пухінда на відкритті колективної виставки

Сьогодні, 7 травня, в виставкових залах Художньо-меморіального музею Олени Кульчицької у Львові (вулиця Листопадового Чину, 7) п’ять знаних українських художниць відкрили колективну виставку під назвою “Малярство і батик”.

Пропонований увазі глядача мистецький проект знайомить із творчістю відомих львівських мисткинь: Анни Атоян, Олени Каменецької-Остапчук, Ольги Падовської, Наталії Пухінди та Ірини Фартух. Художниці презентують лише незначну частину свого доробку. Втім, представлений навіть в такому незначному обсязі, він засвідчує їхнє самобутнє творче обличчя.

Генеральний директор Національного музею у Львові ім. Андрея Шептицького Ігор Кожан

Генеральний директор Національного музею у Львові ім. Андрея Шептицького Ігор Кожан

“Олена Львівна Кульчицька завжди підтримувала працю українських мисткинь.Особливо вона займалася вихованням українських дівчат, спонукала їх до творчої праці, ділилася з ними своїми знаннями, своїм глибоким мистецтвом. І музей Олени Кульчицької продовжує традиції і добрі наміри своєї патронеси. В підтвердження цього сьогодні ми маємо відкриття виставки п’ятьох українських мисткинь. Хочу привітати цих мисткинь з відкриттям їхньої колективної виставки”, – зазначив Генеральний директор Національного музею у Львові імені Андрея Шептицького Ігор Кожан.

Відкриття виставки в художньо-меморіальному музеї Олени Кульчицької у Львові

Відкриття виставки в художньо-меморіальному музеї Олени Кульчицької у Львові

“Пропонований мистецьки проект ще раз знайомить нас з творчістю уже відомих у Львові художниць-мисткинь, які уже відбулися як митці і які представили по декілька своїх робіт на цю виставку.Але разом з тим ці роботи свідчать про їхнє дуже оригінальне творче обличчя. Роботи на виставці усі різні – як за розміром так і за технікою виконання, але об’єднує худлжниць те, що вони всі виросли і сформувались в духовній атмосфері мистецького Львова”, – ‒ розповіла завідувачка музею Олени Кульчицької Любов Кость.

Відкриття виставки в художньо-меморіальному музеї Олени Кульчицької у Львові

Відкриття виставки в художньо-меморіальному музеї Олени Кульчицької у Львові

В експозиції  представлено малярські полотна та батик, виконані упродовж 2003-2018 роках. Виставка камерна, але вона дає уявлення про творчість учасників мистецького проекту та їх художні пошуки в контексті сучасного мистецького життя Львова.

Ольга Падовська

Ольга Падовська

До експозиції увійшли малярство та батик у жанрах урбаністичного пейзажу, натюрморту, сюжетно-конструктивної композиції. Художниці різні за творчою манерою, стилістикою, але їх об’єднує духовна атмосфера мистецького Львова, в якій зростали, здобували художній фах і формувалися як мисткині. А ще їх об’єднує талант і прагнення жити у творчості.

Олена Каменецька-Остапчук

Олена Каменецька-Остапчук

Кожна з мисткинь виробила власний творчий почерк та лише їй притаманний індивідуальний погляд на світ, який отримав відображення у роботах. Сучасниками органічно сприймаються модерна пластика Анни Атоян, натюрморти Наталії Пухінди в стилі арт-деко, фактурний декоративний живопис Ірини Фартух, урбаністичні пейзажі Олени Каменецької-Остапчук та етюди-пейзажі рідної землі Олени Падовської.

Ірина Фартух

Ірина Фартух

Виставка творів п’ятьох знаних художниць передусім покликана презентувати мистецтво сучасної жінки, яка живе багатим духовним життям, у творчій уяві якої навколишній світ трансформується в самобутні образи, що віддзеркалюють її світосприйняття, переживання, роздуми і прагнення. У цих полотнах акумулюється жива думка, бажання сказати щось вагоме про себе і світ загалом, спонукання до діалогу. І такий діалог може тривати безконечно, як вічне мистецтво…

Наталя Пухінда

Наталя Пухінда

Можемо однозначно стверджувати, що львівська художня школа збагатилася іменами мисткинь, які продовжують її традиції і впевнено торують свій шлях у сучасному мистецькому багатоголоссі.

 

Коментарі