Результати року “Київстар”: успіх безлім-тарифів, ріст доходів та 26,5 млн абонентів

Новини Олег Довганик 22 Лютого, 2018 55

За 2017 рік абоненти Київстар стали більше розмовляти і користуватись мобільним інтернетом, активно переходили на нові безлім-тарифи і підключали послуги FMC*. Усе це привело до росту доходів оператора по усім основним категоріям – від мобільного зв’язку до «Домашнього інтернету». 

За останні два роки проявляється тенденція, коли абоненти перестають користуватись кількома  SIM‑картами різних операторів і роблять свій вибір на користь лідера телеком-ринку – Київстар. Завдяки інноваційному підходу до формування тарифів, кількість абонентів у четвертому кварталі 2017 року зросла на 400 тис. – до 26,5 млн у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року.

Абоненти стали набагато активніше користуватись мобільним інтернетом – у 4 кварталі 2017 року середньомісячне використання трафіка на абонента мобільного інтернету досягло 1091 Мб – це майже удвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року. Як результат, за 2017 рік  доходи від послуги мобільної передачі даних зросли на 68,9%.

Доходи від послуги фіксованого зв’язку в 2017 році збільшились на 7,6% та склали 1,1 млрд грн.  При цьому доходи від послуги широкосмугового доступу збільшились за рік на 12,2% завдяки унікальній для українського ринку пропозиції «Київстар Всі разом» (FMC), у рамках якої абоненти можуть сплачувати за мобільний зв’язок, фіксований інтернет і цифрове ТБ одним рахунком і отримувати значні знижки.

Загальний дохід компанії за 2017 рік збільшився на 10,6%, досягши 16,5 млрд грн, з яких 15,3 млрд грн – послуги мобільного зв’язку.

У 2017 році прибуток Київстар до податків (EBITDA) зріс на 18,1% — до 9,2 млрд гривень. А маржинальність EBITDA досягла 55,7%.

Інвестиції в розвиток телеком мережі у 2017 році досягли 2,6 млрд. гривень і, в основному, були спрямовані на розвиток покриття мережі 3G і підготовку мережі до надання послуг нового стандарту зв’язку  – 4G. У 2017 році територія мережі 3G Київстар збільшилась до 9,8 тисяч населених пунктів, де мешкає майже 80% населення країни. Наприкінці 2016-го року цей показник був 61%.

«Я радий, що наша якісна мережа, наші продукти та послуги, унікальні пропозиції, правильне просування продукту і комунікація з абонентами допомогли команді Київстар досягти відмінних результатів у минулому році. Ми демонструємо стабільний ріст за усіма показниками, – каже Петро Чернишов, президент Київстар. – Дякую клієнтам, які щодня допомагають нам ставати ще кращими».

У 2017 році Київстар знову отримав статус платника податків №1 на ринку телекомунікацій. У звітному році компанія перерахувала до державної скарбниці понад 5,1 млрд грн.

Нагадаємо, що у 1 кварталі 2018 року Київстар став переможцем тендеру на розвиток в Україні зв’язку 4G на частотах 2600 МГц.  Компанія у ході аукціону отримала безперервну смугу частот 2Х15 МГц, що дозволить надавати інтернет на самій високій швидкості. Також Київстар планує брати участь в тендері на запуск зв’язку 4G на частотах 1800 МГц, що відбудеться у першому кварталі 2018 року.

Ключові показники діяльності Київстар у 4 кварталі 2017 року та за весь 2017 рік порівняно до попереднього періоду

Фінансові та операційні показники (млн грн) 4 кв. 2017 4 кв. 2016 За год 12 міс. 2017 12 міс. 2016 За рік
Загальний дохід 4,297 3,881 10,7% 16,542 14,960 10,6%
Дохід від послуг мобільного зв’язку 3,986 3,601 10,7% 15,338 13,851 10,7%
Дохід від послуг фіксованого зв’язку 285 270 5,4% 1,132 1,052 7,6%
EBITDA 2,494 1,793 39,1% 9,221 7,811 18,1%
Маржа EBITDA 58,0% 46,2% 11,8 п.п. 55,7% 52,2%    3,5 п.п
Капітальні витрати 534 836 (36,2%) 2,618 2,672 (2,0%)
Мобільний зв’язок
Загальний операційний дохід 4,012 3,611 11,1% 15,411 13,908 10,8%
У тому числі від послуги передачі даних 1,202 731 64,5% 4,103 2,429 68,9%
Абоненти (млн) 26,5 26,1 1,7%
У тому числі мобільного інтернету 12,5 11,2 11,5%    
ARPU (грн) 49 45 9,1%
MOU (хв.) 589 565 4,3%
Використання даних (Мбайт/абонент) 1091 553 97,2%
Фіксований зв’язок
Загальний операційний дохід 285 270 5,4% 1,132 1,052 7,6%
Операційний дохід ШПД 170 156 9,3% 678 604 12,2%
Абоненти ШПД (млн) 0,8 0,8 0,8%
ARPU ШПД (грн) 70 64 8,6%

* FMC (fix mobile convergence) – унікальний продукт Київстар, що об’єднує послуги мобільного зв’язку, домашнього інтернету та телебачення в одній комерційній пропозиції.

 

Коментарі

Позначки: